پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا رئیس جمهور در سفر خود به کره جنوبی به موضوع ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران خواهد پرداخت؟ پاسخ داد: «می دانید، در سطوح فنی و تخصصی، ما به طور منظم در مورد این موضوع با کره جنوبی صحبت می‌کنیم. این موضوع با تحریم‌های اعمال شده علیه برنامه هسته‌ای ایران گره خورده است. نمی‌دانم در دستور کار دو رئیس جمهور قرار خواهد گرفت یا نه.»...
کد خبر: ۱۱۳۶۳۷
جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷

فکرشهر: مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی با بیان اینکه بحث آزادسازی پول‌های ایران به تحریم‌ها گره خورده است عنوان کرد: باید فشار اقتصادی را حفظ کنیم.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید می‌توانم چیزی در مورد کره جنوبی بپرسم؟ آیا رئیس جمهور در سفر خود به کره جنوبی به موضوع ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران خواهد پرداخت؟ پاسخ داد: «می دانید، در سطوح فنی و تخصصی، ما به طور منظم در مورد این موضوع با کره جنوبی صحبت می‌کنیم. این موضوع با تحریم‌های اعمال شده علیه برنامه هسته‌ای ایران گره خورده است. نمی‌دانم در دستور کار دو رئیس جمهور قرار خواهد گرفت یا نه.»

وی در سوال دیگری که آیا می‌توانید موضع ایالات متحده در مورد مسدود کردن این سرمایه‌ها را روشن کنید گفت: «دیدگاه ما این است که تحریم‌ها باید اجرا شوند و تا زمانی که ایران به پیشبرد برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد، باید با متحدان و شرکای خود کار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که شاکله‌ی فشار اقتصادی بر آن‌ها را حفظ می‌کنیم تا آن‌ها را در نهایت ترغیب به قبول توافقی منصفانه و معقولانه که در روی میز در وین است، بکنیم.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر