پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۶۴۲
جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰

فکرشهر:مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور گفت: در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، با وجود تمام محدودیت‌ها، تأمین بودجه مالی جنگ و اقتصاد مردم، از طریق استمرار و پایداری در صادرات نفت خام جزیره خارگ بوده است که نشان از جایگاه راهبردی این جزیره حیات‌بخش دارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، افشار دارابی افزود: جزیره خارگ به عنوان مرکز ثقل صادرات نفت خام کشور الگوی اتحاد اهل سنت و تشیع در ایران اسلامی بشمار می‌رود.

وی تصریح کرد: خارگ نماد مقاومت ایران اسلامی است، ظرفیت‌های آن باید نمایا و بهتر و بیشتر دیده شود و به همه مردم معرفی شود.

بخشدار ویژه خارگ نیز در این نشست گفت: جزیره خارگ نماد مقاومت ایران اسلامی و متعلق به یک ملت مقاوم است که در مقابل دشمن ایستاده است و ۳۱۹ شهید این جزیره سند مقاومت و پایداری آن هستند.

 محمدرضا دشتی زاده صبح جمعه در نشست با مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور اظهار داشت: جزیره خارگ یکی از جزایر مهم و راهبردی جمهوری اسلامی ایران در خلیج همیشه فارس است، اهالی شریف جزیره خارگ در زمان ۸ سال دفاع مقدس مردانه در مقابل دشمن مقاومت کردند تا شریان حیاتی اقتصادی کشور قطع نشود.

بخشدار ویژه خارگ افزود: جزیره خارگ نماد مقاومت ایران اسلامی و متعلق به یک ملت مقاوم است که در مقابل دشمن ایستاده است و ۳۱۹ شهیدی که در این جزیره به شهادت رسیده‌اند سند مقاومت و پایداری این جزیره هستند.

وی گفت: خارگ مدل کاملی از صنعت نفت ایران اسلامی است در این جزیره از اکتشاف تا صادرات نفت وجود دارد و شریان حیاتی اقتصاد ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: این جزیره در دو هزار و ۸۸۴ روز مقاومت، دو هزار و ۸۳۴ بار مورد حمله قرار گرفت، در وسعت ۳۲ کیلومتر مربع در هیچ جای دنیا به این وسعت در معرض آسیب قرار نگرفته است، به همین دلیل است که خاک خارگ مقدس است.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین پایانه‌های صادرات نفت در جهان در این جزیره بنا شده است که در طول جنگ تحمیلی، ۹۰ درصد از صادرات نفت کشور از جزیره «خارگ» به‌عنوان پایگاه استراژیک صدور نفت ایران صورت می‌گرفت و در حال حاضر به‌عنوان بزرگترین پایانه نفتی کشور ۹۳ درصد نفت خام کشور از این نقطه صادر می‌شود.

دشتی زاده گفت: جزیره خارگ از نظر موقعیت استراتژیک دارای اهمیت کلیدی و نقش اساسی در صادرات نفت کشور در بخش پایانه‌ها و بخش تولید داشته است و سنگر اول صنعت نفت ایران محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در بخش ویژه خارگ تصریح کرد: این جزیره دارای مشکلات در حوزه‌هایی مانند گازرسانی، اورژانس هوایی و دریایی، تردد دریایی پایدار است که نیازمند نگاه ویژه در این زمینه هستیم.

جزیره خارگ الگوی اتحاد اهل سنت و تشیع در ایران اسلامی

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر