چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۶۵۸
جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اینکه عملیات فتح خرمشهر نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس بود گفت: فتح خرمشهر در تاریخ جنگ تحمیلی ۸ ساله بی‌نظیر و درس عبرتی تاریخی برای دشمنان است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با گرامیداشت ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت با اشاره به اینکه احکام ثانویه زیادی در بحث جمعیت حاکم است اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب امروز حکم داده‌اند که ترکیب جمعیتی کشور باید همراه با جوانان پرشور نگه داشته شود و مسائل مالی و شغلی نمی‌تواند در برابر این حکم قرار گیرد.

امام جمعه موقت بوشهر تاکید کرد: امروز وظیفه همگان است که ازدواج و فرزند آوری را حمایت کنند تا کشور جوانی جمعیت خود را حفظ کند.

وی با گرامیداشت سالروز سوم خرداد، روز فتح خرمشهر و یاد و خاطره همه شهدا گفت: سوم خرداد روز فتح خرمشهر به دست نیروهای مسلح در سال ۶۱ بود که در تاریخ جنگ تحمیلی ۸ ساله بی‌نظیر است و درس عبرت تاریخی به دشمنان داد.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اینکه خصوصیت بارز عملیات بیت المقدس همراهی و انسجام مجموعه‌های نیروی مسلح برای انجام عملیات فتح خرمشهر بود بیان کرد: نیروهای مسلح و از جان گذشته در چند مرحله عملیات، خرمشهر را آزاد کردند که حاصل آن خودباوری و مبارزه با دست خالی برابر لشکرهای تا دندان مسلح دشمن بعثی بود.

وی ادامه داد: عملیات فتح خرمشهر نقطه عطفی در عملیات‌ها و مبارزه رزمندگان ایران اسلامی و دفاع مقدس بود چراکه منجر به افزایش خودباوری و اعتماد به نفس بیشتر رزمندگان اسلام شد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد شهدای روحانی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای روحانیت در چهار خردادماه در کشور گفت: سوم خرداد کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر و در همین راستا یادواره شهیدان روحانی ۴ خردادماه در کشور برگزار می‌شود.

دشتی ادامه داد: استان بوشهر نیز از قافله شهدای روحانیت عقب نمانده تا جایی که شهید شاخصی همچون شهید حجت الاسلام ابوتراب عاشوری دارد که امام نیز برای شهادت ایشان پیام صادر کرده است و در مصاف با ترور و استعمار نیز در استان بوشهر شهدای بزرگی چون شهید صادق گنجی که در غربت و در شهر لاهور پاکستان به شهادت رسید را تقدیم کرده است.

امام جمعه موقت بوشهر خاطرنشان کرد با تاکید بر اینکه پاسداشت نام شهدا به بزرگداشت مسیر و راه آنها است گفت: به یاد شهدا بودن است که به انسان روحیه انقلابی و جهادی داده و انسان را زنده نگه می‌دارد.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه یکی از مبانی استکبارستیزی و مقابله با آن، مبارزه با ظلم و همچنین توجه به عدالت ورزی است یادآور شد: فریاد عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم از دین مبین اسلام به گوش همگان رسیده است تا در برابر استکبار، ظلم و ظالم قرار بگیرند.

وی گفت: به فرموده امام راحل (ره) چنانچه ترس سیطره استکبار بر حکومت اسلامی وجود داشته باشد باید در مقابله با تسلط فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آنها مبارزه کرد.

دشتی تاکید کرد: جنگ بین حق و باطل همیشگی بوده و این دو هیچگاه با یکدیگر مصالحه نخواهند کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر