شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۶۷۶
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵

فکرشهر: بنابراعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در حال حاضر صفر شهر قرمز، صفر شهر نارنجی، ۲۵۵ شهر زرد و ۱۹۳ شهر آبی در کشور داریم.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها، هیچ یک از شهرهای کشور همانند هفته گذشته، در وضعیت قرمز و نارنجی نیستند.

تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۵۹ به ۲۵۵ شهر رسید و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۸۹ به ۱۹۳ شهر افزایش یافت.

در حال حاضر صفر شهر قرمز، صفر شهر نارنجی، ۲۵۵ شهر زرد و ۱۹۳ شهر آبی در کشور داریم.

شمار شهرستان‌های آبی کرونایی استان بوشهر افزایش یافت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس آخرین ارزیابی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تغییر وضعیت کرونایی گناوه از زرد با خطر متوسط به آبی ۷۰ درصد از مجموع ۱۰ شهرستان‌ این استان در وضعیت کم خطر (آبی) قرار گرفتند.

دکتر حسن ملکی زاده افزود: براین اساس شهرستان‌های بوشهر، جم، دشتستان، دشتی، عسلویه، کنگان و گناوه در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند.

وی بیان کرد: همچنین براساس آخرین ارزیابی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تغییر رنگ شهرستان گناوه از زرد به آبی کرونایی شمار شهرستان‌های زرد استان بوشهر به ۳۰ درصد کاهش یافت.

ملکی زاده ادامه داد: براین اساس شهرستان‌های تنگستان، دیر و دیلم در وضعیت زرد با خطر متوسط کرونایی قرار دارند.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر از ۵۰۰ تخت پیش بینی شده برای بستری بیماران مبتلا به کرونا بیش از ۹۰ درصد آنها خالی است و این بیانگر روند کاهشی بیماری در استان بوشهر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر ۲۳ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

ملکی زاده یادآورشد: بعد از ۲ سال و اندی از شیوع بیماری کووید ۱۹ در زمان حاضر هیچ بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری نیست.

وی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون  ۱۰۴هزار و ۴۹۳ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا و ۲ هزار و ۱۶۴ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر