جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۱۳۷۱۴
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۵

فکرشهر: رادیو صبا به مناسبت روز بزرگداشت ملاصدرا، مستند «ماجرا» را با موضوع ملاصدرای شیرازی راهی آنتن می‌کند و در جریان آن به سریال «روشن‌تر از خاموشی» به کارگردانی حسن فتحی می‌پردازد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، این شبکه در برنامه مستند «ماجرا» با شعار هر نام آوری ماجرایی دارد، به بررسی دلایل شهرت و محبوبیت فرهیختگان و بزرگان ایران زمین می‌پردازد.

«ماجرا» عنوان یکی از برنامه‌های مستند رادیو صبا است که در قالب مستند گزارشی به بررسی دلایل شهرت افراد و ماجراهای معروف می‌پردازد.

مستند «ماجرا» در یکم خرداد ۱۴۰۱ به مناسبت روز بزرگداشت ملاصدرا به سراغ مجموعه‌ی تلویزیونی «روشن‌تر از خاموشی» رفته است؛ سریالی که به نویسندگی و کارگردانی حسن فتحی تولید شده و در سال ۱۳۸۲ از شبکه‌ی اول سیما به روی آنتن رفت. «روشن‌تر از خاموشی» مجموعه‌ای ۳۵ قسمتی است که به زندگی و اندیشه‌های فلسفی صدرالدین محمد بن ابراهیم قوام مشهور به ملاصدرای شیرازی، از نوجوانی تا رفع حکم نفی بلد او و بازگشت به زادگاهش، شیراز پرداخته و در مقطع تاریخی حکومت صفویان می‌گذرد.

مستند «ماجرا» دلایل دیده نشدن و محجور ماندن این مجموعه تلویزیونی را پیگیری و بررسی می کند.

ایزد مهرآفرین، تهیه کننده و منتقد سینما و تلویزیون و روزنامه نگار، مهمان این قسمت از مستند ماجراست که دلایل عدم موفقیت مجموعه ی روشنتر از خاموشی را بررسی و جزئیات آن را تحلیل می کند.

این برنامه به نویسندگی، تهیه کنندگی و روایتی از انسیه شمس الهی، پخش می‌شود.

آتنا محمد پناه و زهرا محسن زاده از گزارشگران این برنامه هستند که با هماهنگی زهرا محسن زاده این مستند روز یکشنبه _اول خرداد_ ساعت 15 راهی آنتن رادیو صبا می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر