جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۷۹۰
يکشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲

فکرشهر: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر از برگزیده شدن ۳۰۰ فرهنگی و دانش‌آموز بوشهری در مرحله استانی یازدهمین جشنواره استانی نوجوان سالم خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمود حقدوست صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم و نهمین جشنواره ابتکارات و خلاقیت‌ها با هدف ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پر خطر، مصرف مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی در ۳ محور فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیا برگزار شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه جشنواره در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود، افزود: محور دانش‌آموزی شامل رشته‌های ایده پردازی، مقاله‌نویسی، نقاشی، گرافیک، عکس، فیلم کوتاه، نر م افزار و چند رسانه‌ای، خلق کاراکتر و موشن گرافی است.

حقدوست خاطرنشان کرد: منابع کمک آموزشی و فرهنگی در حوزه پیشگیری، پروژه‌های ابتکاری، طرح درس یا راهنمای تدریس، فیلم مستند تدریس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، الگوها و فنون آموزش و تدریس در کلاس درس، رشته‌های محور فرهنگیان در یازدهمین دوره جشنواره است.

وی عنوان کرد: بخش سوم ابتکارات جامعه محور در طرح یاریگران زندگی که شامل تدوین نیم رخ چالش‌ها، نیم رخ راهکارها، طراحی پروژه کوچک، حمایت جویی پروژه، اجرا و مستند سازی پروژه کوچک است.

حقدوست اضافه کرد: ۵ هزار و ۱۸۴ نفر در مرحله منطقه‌ای و ۳۰۰ نفر در مرحله استانی موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم در رشته‌های مختلف جشنواره شده‌اند.

وی یادآور شد: ۳۵ اثر که با نظر هیأت داوران، به عنوان رتبه اول استانی در رشته‌های مختلف انتخاب شده‌اند، به مرحله کشوری راه یافته‌اند.

حقدوست در پایان گفت: این جشنواره علاوه بر آگاه‌سازی عمومی و ارتقا دانش و شناخت افراد در مورد رفتارهای پرخطر و شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مدارس و ادارات آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، زمینه جلب مشارکت دانش آموزان، اولیا و کارکنان برای ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر، سو مصرف مواد و آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر