جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۸۰۱
يکشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱

فکرشهر: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: شورای همیاری، همفکری و هماهنگی تجارت در استان بوشهر تشکیل شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری بعدازظهر یکشنبه در نشست با ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر اظهار داشت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و متولیان امور تجارت در استان در یک نشست هماهنگی با اتخاذ تصمیم و تصویب مصوباتی ضمن ایجاد یک وحدت رویه، زمینه توسعه تجارت در استان بوشهر را فراهم نمایند.

وی تأکید کرد: مصوبات این شورا باید لازم‌الاجرا باشد و تمامی ارگان‌ها و نهادها جهت تقویت تجارت در استان باید با یکدیگر همفکری، همیاری و همکاری لازم را داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گمرک را پیشانی و مرکز مراودات تجاری هر کشور در حوزه تجارت عنوان کرد و گفت: به هر میزان گمرکات و بنادر هر کشور از استانداردها و امکانات لازم برخوردار باشد نگاه بین‌المللی به آن کشور متفاوت خواهد بود.

وی به پیشینه و قدمت تجارت در استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: استان بوشهر از قدمت تاریخی بسیار والایی در امر تجارت برخوردار است اما این قدمت تاریخی طی سالیان اخیر روند کاهشی داشته است.

صفایی بوشهری اضافه کرد: عدم لایروبی و افزایش عمق آب، روند کند توسعه اسکله و زیرساخت‌ها، توسعه بنادر هم‌جوار استان و عدم اعمال مشوق‌ها و جاذبه‌های بازرگانی در استان برای فعالین اقتصادی از مهم‌ترین عوامل پسرفت تجارت در استان بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اینکه امنیت اقتصادی در استان باید ارتقا پیدا کند، گفت: در کنار توجه به امنیت اقتصادی، سلامت اقتصادی و سرعت عمل در اقتصاد نیز باید تقویت شود چراکه این عوامل نقش بسزایی در رونق تجارت در استان بوشهر خواهد داشت.

وی اضافه کرد: توجه به توسعه زیرساخت‌های بندری و ارتباطی، مکانیزه و الکترونیکی شدن فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد مشوق و جاذبه‌های اقتصادی و ارائه تخفیف سود بازرگانی برای فعالین اقتصادی قطعاً موجبات رونق پیشین تجارت در استان بوشهر را فراهم خواهد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر