چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۸۶۶
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰

فکرشهر: مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: کودکان سرمایه هر جامعه به شمار می‌روند و برای داشتن افراد خوش فکر، سالم و آگاه باید با توانمند سازی، مهارت آموزی و رفتار شناسی این قشر حقوق و نیازمندی‌های آنها احصا شود که این استان این مهم را در دستور کار دارد.

به گزارش فکرشهر، سید اسماعیل موسوی نژاد روز دوشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد حوزه کودکان در استان بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود: در این ارتباط تلاش می‌شود بر اساس چالش‌های از قبل احصا شده حوزه کودک استان بوشهر، موضوع ها و بحث ها با حضور همه کنشگران عرصه کودک به بحث گذاشته شود و راهکارهای مناسب برای برون رفت از چالش‌ها ارائه و زمینه اجرای آن فراهم شود.

دبیر مرجع کنوانسیون ملی حقوق کودک در استان بوشهر ادامه داد: در این ارتباط توانمند سازی و مهارت آموزی کودکان از جمله مواردی است که تلاش می‌شود نیازهای این قشر در این زمینه مشخص و راهکارهای لازم ارائه شود.

موسوی نژاد اضافه کرد: باید با برنامه‌های مدون در سطح مدیران برای حمایت از حقوق کودکان وارد عمل شد و اجازه نداد حقوق  این قشر که آینده سازان جامعه هستند، نادیده گرفته شود.

وی یادآور شد: امروز تامین منافع عالیه کودکان مهمترین بحث در حقوق این قشر به شمار می‌رود که باید این منافع و نیازمندی‌ها شناسایی و به خانواده‌ها، مسئولان و بسیاری از سازمان‌های مردم نهاد اعلام تا آگاهی لازم را در مورد این حقوق به دست آورند.

موسوی نژاد اضافه کرد: کودکان حمایت‌های همه جانبه می‌طلبند و باید همه تلاش کنند تا ضمن احقاق حقوق جایگاه آنان نیز در جامعه ارتقا یابد.

دبیر مرجع کنوانسیون ملی حقوق کودک در استان بوشهر با اشاره به بحث اوقات فراغت کودکان گفت:  غنی سازی و پرکردن خلاءهای اوقات فراغت این قشر مهمترین مساله ای است که باید مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای لازم برای این مساله ارائه شود.

به گفته موسوی نژاد اوقات فراغت کودکان مهمترین مساله در خانواده است که اغلب برای آن برنامه ریزی صحیحی صورت نمی گیرد و امروز به دلیل برخی تحولات و بیماری کووید ۱۹ بیشتر کودکان اوفات فراغت خود را در فضای مجازی سپری   می کنند که این امر افزون بر مسائل مشکلات فضای مجازی کودکان را با مساله چاقی مفرط روبرو کرده که باید راهکارهایی برای این مساله یافته شود.

وی با اشاره به طرح بوشهر استان دوستدار کودک گفت: در همین ارتباط دوره آموزشی برای ۲۰۰ مربی مهد کودک در استان بوشهر برگزار شد و تلاش می شود برای سال های آینده در بحث کالبد شهری فضا برای فعالیت کودکان از جمله در زمینه زیرساخت و آموزش فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر