جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۸۸۱
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹

فکرشهر: رئیس شورای شهر "دوراهک" شهرستان دیر استان بوشهر گفت: این شهر مشکلات زیادی در زمینه عمران و خدمات شهری دارد که برای برطرف کردن آنها نیاز به همت و کمک مسئولان شهرستان و استان است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی احمدی روز دوشنبه در اولین نشست شهردار و رئیس شورای شهر دوراهک با خبرنگاران افزود: یک از مشکلات  اصلی در حوزه عمران شهری دوراهک نبود پل در مسیر جاده شاهزاده محمد و برق رسانی نشدن به این منطقه گردشگری و محل عبور و مرور مردم شهرستان های همجوار است. 

وی اضافه کرد: بیشتر خیابان های شهر دوراهک عمر ۳۰ سال دارند و آسفالت های آنها فرسوده و پر از چاله است که باعث مردم گلایه مندی مردم شده است.

رئیس شورای شهر دوراهک ادامه داد: دره "سایزه "در این شهر واقع است که دیوار حفاظتی ندارد و برای احداث آن  ۲۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

احمدی گفت: آب آشامیدنی مردم مشکل آفرین است و بیشتر نقاط شهر گاهی تا سه روز با مشکل کم آبی روبرو هستند و نیاز به افزایش سهمیه آب دارند.

وی افزود: ۱۰ سال از احداث کتابخانه شهر دوراهک می گذرد اما هنوز این پروژه به بهره برداری نرسیده است که برای تکمیل و بهره برداری از آن به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس شورای اسلامی شهر دوراهک با اشاره به نبود مجتمع فرهنگی در این شهر گفت: احداث مجتمع فرهنگی هنری نیاز اصلی جوانان این شهر است.

شهردار دوراهک گفت: شهردار و شورای شهر وظایف خود را بدرستی شناسایی کرده و با تدوین یک برنامه ریزی اصولی و دقیق و کارشناسی و استفاده از منابع مالی شفاف و پایدار برای پیشبرد امور شهر اقدام می کنند.

حسین محمدی اعتمادسازی و جلب مشارکت مردم را از اولویت های مهم مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: بدون تردید با مشارکت مردم می توان مسائل و معضلات شهری را برطرف کرد و بدون این مهم موفقیتی حاصل نخواهد شد.

حسین محمدی افزود: شهرداری دوراهک همواره سعی دارد از حمایت های مردمی به عنوان پشتوانه و سرمایه مهم استفاده کند.

وی گفت: مشارکت مردم از مهمترین اصول دستیابی به توسعه پایدار است و بر همین اساس شهرداری دوراهک در این راستا حرکت می کند تا قدم های بزرگی در جهت توسعه پایدار شهر برداشته شود .

شهردار دوراهک بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون در سه مرحله نخاله های شهر جمع آوری شده است که از مردم انتظار داریم در این زمینه با شهرداری همکاری کنند.

وی گفت:  طرح نوسازی منازل مسکونی و احداث ۶۰ باب مغازه در ورودی شهر به سبک مدرن و سنتی بوشهر با مشارکت مردم در دستور کار شهرداری قراردارد.

محمدی به طرح ورودی شهر اشاره کرد و افزود: طرح ایمن سازی ورودی شهر توسط شهرداری انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین اجرای پروژه دوربین پایش تصویری، جاده سلامت، زمین فوتسال بانوان و پارک محله ای و بازارچه شهر در دستور کار شهرداری قراردارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر