شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۸۹۶
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

فکرشهر: هواشناسی استان بوشهر درباره پدید آمدن گردوخاک، وزش باد شدید و مواج شدن دریا از امشب هشدار داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره هواشناسی که نشان دهنده گسترش طوفان گردوخاک شدید روی عراق و کاهش قابل ملاحظه کیفیت هوا و دید افقی است، پیش بینی می‌شود از اوایل امشب با شمالی شدن جریان‌ها روی شمال خلیج فارس این توده گرد و خاک وارد شمال خلیج فارس و نیمه شمالی استان شود و به تدریج تا سه شنبه بیشتر نقاط استان را تحت تاثیر قرار دهد.
 
فرج اله شکوهی‌پور افزود: بر اثر این پدیده، کیفیت هوا و دید افقی به طور ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد و لازم است که مردم به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران از رفت و آمد‌های غیرضروری بپرهیزند.
 
او ادامه داد: در تردد‌های دریایی نیز باید احتیاط شود و ضمن مراقبت از محصولات کشاورزی، نکات لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات مد نظر قرار گیرد.
 
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر همچنین گفت: انتظار است از سه شنبه تا پایان پنجشنبه در ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب، سرعت وزش باد شمال غربی در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان افزایش یابد و در ساحل به بیش از ۶۰ و فراساحل بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت برسد.
 
به گفته شکوهی‌پور، ارتفاع موج نیز در این شرایط به بیش از ۲ متر خواهد رسید.
 
او درباره اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناور‌ها به ویژه شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی، غرق شدن شناگران و خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر