شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۹۲۵
سه‌شنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳

فکرشهر: فرماندار کنگان گفت: تشکیل کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به‌منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهرستان کنگان در راستای توسعه صنعت گردشگری، ضروری است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد غریبی دوشنبه شب در دیدار با رئیس انجمن علمی باستان شناسی ایران و دبیر همایش ملی خلیج فارس ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان همایش ملی خلیج فارس اظهار داشت: حفاظت از آثار تاریخی به عنوان سندهایی ماندگار برای داشتن تصویری شفاف از زندگی گذشتگان بسیار با اهمیت است.

فرماندار کنگان تاکید کرد: حفظ و احیای بناهای تاریخی استان بوشهر، مرمت اصولی و علمی بناهای تاریخی زیر نظر کارشناسان امری ضروری است.

وی گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای ترسیم آینده سیراف استفاده کنیم و شاهد رونق و توسعه سیراف به معنای واقعی باشیم.

وی یادآور شد: باید سیراف را به همه جهانیان معرفی کنیم و همه مردم سیراف نیز در این زمینه مشارکت کنند و باید برنامه و چشم‌انداز مناسبی در این زمینه تعریف شود.

وی گفت: تشکیل کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به‌منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهرستان در راستای توسعه صنعت گردشگری، ضروری است.

وی به نقش مهم نفت و گاز و پتروشیمی در توسعه مناطق پیرامونی اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های قابل قبولی برای سیراف ایجاد شده است و باید تلاش شود آن چیزی که در خورد مردم این منطقه است تحقق یابد.

فرماندار کنگان بیان کرد: ظرفیت‌های گردشگری دریایی سیراف شناسایی شده است و باید این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه این منطقه در آینده باید در بلندای تاریخ بدرخشد، افزود: همه باید تلاش کنیم تا سیراف به جایگاه اصلی و واقعی خود برسد.

در پایان محمد اسماعیل اسمعیلی جلودار رئیس انجمن علمی باستان شناسی ایران و دبیر همایش ملی خلیج فارس گزارشی از برگزاری همایش که در هتل نخل کنگان واقع در روستا برکه چوپان برگزار شد ارائه کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر