پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۹۹۹
چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

فکرشهر: سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۲۹۰ دُز واکسن تاکنون در این استان تزریق شده است. .

به گزارش فکرشهر، دکتر قاسم برجویی فرد روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این شمار واکسن تزریق شده ۸۱۹ هزار و ۳۱۵ نفر نوبت اول، ۷۴۲هزار و ۶۴۱ نفر نوبت دوم، ۳۰۶هزا رو ۰۲۸ نفر نوبت سوم و ۳۰۶ نفر نیز نوبت چهارم واکسن خود را دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: بر این اساس ۸۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر یک نوبت و ۷۸.۷ درصد هر ۲ نوبت، ۳۶.۳ درصد نوبت سوم واکسن را تزریق کرده اند.

برجویی فرد در باره واکسیناسیون رده سنی پنج تا ۱۲ سال استان بوشهر گفت: تاکنون ۵.۸ درصد این جمعیت نوبت اول و ۲.۳ درصد نوبت دوم واکسن خود را تزریق کرده که انتظار می‌رود خانواده‌ها در مورد واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.

وی در مورد دلایل اختلاف پوشش واکسیناسیون کرونا براساس آمار کشور و دانشگاه گفت: بخشی از جمعیت واکسینه شده در استان بوشهر حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کارگری غیر بومی مستقر در شهرستان‌های جنوبی این استان هستند؛ این جمعیت از نظر سازمان برنامه و بودجه جزو جمعیت استان بوشهر هستند و در محاسبه پوشش واکسیناسیون کشور این جمعیت لحاظ می‌شود.

برجویی فرد افزود: با وجود انجام واکسیناسیون این جمعیت در استان بوشهر اما براساس قوانین پرونده الکترونیکی واکسیناسیون این جمعیت به پوشش محل سکونت افراد اضافه می شود و در محاسبه پوشش استان بوشهر لحاظ نمی‌ شود.

وی یادآور شد: همچنین استان بوشهر عده ای ملوان دارد که این افراد واکسن خود را در سفر به خارج از کشور تزریق کرده و واکسن آنها در سامانه کشوری ثبت می شود. 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: در محاسبه پوشش واکسیناسیون که از طریق دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام می‌شود فقط جمعیت بومی این استان در مخرج کسر قرار می‌گیرد به همین دلیل براساس مستندات ثبت شده در سامانه یکپارچه بهداشت، آمار واقعی پوشش واکسیناسیون نوبت اول ۸۵ درصد است و برای اصلاح آمارها مکاتبات لازم با وزارت بهداشت انجام شده است. 

وی با اشاره به آمار پوشش واکسیناسیون زنان باردار گفت: بوشهر جزو ۶ دانشگاه علوم پزشکی برتر از نظر پوشش واکسیناسیون کرونا در بین ۶۳ دانشگاه با پوشش بالای ۸۵ درصد است باید توجه داشت که زنان باردار به احتیاطات بیشتری نسبت به واکسیناسیون خود اقدام می کنند و در کل کشور استقبال چندان خوبی از واکسیناسیون در این گروه نشده است این پوشش بالا در این گروه حساس تائیدی بر استقبال سایر گروه‌های جمعیتی استان بوشهر از واکسیناسیون است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر