شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست بوشهر:
کد خبر: ۱۱۴۰۰۶
چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با توجه به غلظت ریزگردها شرایط جوی در شهرستان‌های کنگان، عسلویه و دشتستان خطرناک است.

به گزارش فکرشهر، حسین یگانه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در زمان حاضر بر اساس داده های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا میزان غلظت ریزگردها در شهرستان‌ عسلویه ۶۵۰، کنگان ۸۰۰ و برازجان ۸۵۰ میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

وی اظهار کرد: شاخص استاندارد جهانی کیفیت هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است براین اساس میزان غلظت ریزگردها در عسلویه چهار برابر و کنگان و دشتستان پنج برابر استاندارد است.

یگانه با اشاره به کاهش میزان غلظت ریزگردها در سایر شهرستان‌های استان بوشهر ادامه داد: براساس داده‌های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، با وجود اینکه میزان غلظت ریزگردها در استان بوشهر از دوشنبه شب آغاز و دیروز در بالاترین میزان خود قرار داشت؛ امروز روبه کاهش است.

وی گفت: با وجود اینکه روز گذشته غلظت ریزگردها در استان بوشهر منجر به تعطیلی اداره ها، مدارس و دانشگاه‌ها شد اما از ساعت ۲۱ شب گذشته روند کاهشی غلظت ریزگردها در این استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: براین اساس میزان غلظت ریزگردها در شهرستان دیلم، گناوه و بوشهر به ترتیب ۲۵۰، ۳۵۰ و ۳۸۰ میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

به گفته یگانه میزان گرد و غبار در شهرهای یاد شده در حدود ۲ برابر استاندارد گزارش شده و پیش بینی می شود به مرور تا ظهر امروز غلظت زیرگردها کاهش و شرایط جوی بهتر شود.

وی تاکید کرد: براساس میزان غلظت ریزگردها شرایط جوی درشهرهای گناوه، دیلم، بوشهر ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شده است و توصیه می شود کودکان، سالمندان و حتی افراد میانسال کمتر در معرض آلودگی قرار گیرند.

اداره کل هواشناسی استان بوشهر از اوایل دوشنبه‌شب تا روز چهارشنبه نسبت به ورود و نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای و کاهش دید افقی در این استان  هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) اعلام  کرده بود و زمان ماندگاری این پدیده که بیشتر نقاط استان را تحت تاثیر قرار می دهد تاپایان روز چهارشنبه  اعلام شده است.

۲۷ اردیبهشت ماه نیز استان بوشهر به دلیل غلظت گرد و غبار تعطیل شده بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر