پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: آتش سوزی در بیشه‌زارهای جنگل تالابی مُره کنگان در حومه این شهر حدود ۱۰ هکتار از این جنگل و بیشه زار را طعمه آتش کرد.\n\nبه گزارش فکرشهر، آتش سوزی در بیشه‌زارهای جنگل تالابی مُره کنگان در حومه این شهر حدود ۱۰ هکتار از این جنگل و بیشه زار را طعمه آتش کرد.\n\nبا تلاش آتش نشانان منطقه، ابعاد این آتش سوزی که می توانست به مراتب بیش از این باشد و حتی خط لوله گاز که از آنجا عبور می­‌کند را نیز در بر بگیرد، مهار شد.\n\n
کد خبر: ۱۱۴۰۲
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

فکرشهر: آتش سوزی در بیشه‌زارهای جنگل تالابی مُره کنگان در حومه این شهر حدود ۱۰ هکتار از این جنگل و بیشه زار را طعمه آتش کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، آتش سوزی در بیشه‌زارهای جنگل تالابی مُره کنگان در حومه این شهر حدود ۱۰ هکتار از این جنگل و بیشه زار را طعمه آتش کرد.

\n\n

با تلاش آتش نشانان منطقه، ابعاد این آتش سوزی که می توانست به مراتب بیش از این باشد و حتی خط لوله گاز که از آنجا عبور می­‌کند را نیز در بر بگیرد، مهار شد.

\n\n

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/09/4/1684763.jpg

\n\n

سطح وسیعی از بیشه زارهای جنگل تالابی مره دچار حریق شد
\n 
\nاحمد آذریار رییس اداره حفاظت محیط زیست  شهرستان کنگان در این خصوص گفت: روز جمعه طی آتش سوزی که به نظر عمدی می رسید، سطح وسیعی از بیشه زارهای جنگل تالابی مره دچار حریق شد.

\n\n

وی افزود: پوشش گیاهی این جنگل عمدتا بیشه زار به همراه درختان کهور است و در اثر جریان آب دایمی چشمه بالادست در تمام فصول سال آب‌دار است و به شکل منطقه‌ای تالابی، زیستگاه پرندگان آبزی و کنار آبزی متعددی چون اگرت، حواصیل، بوتیمار، اردک و غیره و همچنین پرندگان خشک زی مانند کبک، تیهو، انواع کبوتر، قمری و ... است.

\n\n

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خاطرنشان کرد: این منطقه چشم‌انداز طبیعی و بسیار زیبایی دارد و همیشه علاقه مندان به طبیعت و گردشگری را به سمت خود جلب می کند.

\n\n

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/09/4/1684762.jpg

\n\n

آذریار گفت: با تلاش دو تا سه ساعته ماموران آتش نشانی شهرداری کنگان و حضور اکیپ آتش نشانی شهر بنک از نابودی کامل این چشم انداز طبیعی جلوگیری شد.

\n\n

وی بیان داشت: شهرداری کنگان با دو دستگاه خودرو آتش نشانی و یک دستگاه تانکر آب و شهرداری بنک با یک دستگاه خودرو آتش نشانی و اکیپ آتش نشان در محل حاضر بودند.

\n\n

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عنوان کرد: عبور خط لوله انتقال گاز و عدم وجود راه دسترسی مناسب از نکات قابل توجه در این رخداد بود که می توانست تبعات این اتفاق را بیش از این کند.

\n\n

آتش‌سوزی به نظر عمدی می‌رسد

\n\n

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کنگان اظهار داشت: آتش سوزی در منطقه ای بیشه زار رخ داده؛ منطقه ای که گونه های درختی آن گز و کهور است.

\n\n

علیرضا منصوری افزود: حجم آتش سوزی کمتر از ۱۰ کیلومتر است و به نظر می‌رسد عامل آن عمدی باشد؛ هرچند باید برای تحقیقات بیشتر و کسب اطمینان، باید بررسی دقیق‌تری به عمل بیاید.

\n\n

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کنگان گفت: با توجه به اینکه منطقه‌ای که آتش سوزی در آن اتفاق افتاده بیشتر بیشه زار بوده و راه دسترسی آن سخت، لذا کنترل آن نیز دشواری‌هایی داشت ولی با تلاش آتش نشانی کنگان و بنک، از پیشروی آتش سوزی جلوگیری به عمل آمد و آتش مهار شد.

\n\n

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/09/4/1684765.jpg

\n\n

منصوری گفت: خسارت ایجاد شده نیز به زودی طی بررسی های دقیق و کارشناسی اعلام خواهد شد.

\n\n

وی تاکید کرد: با توجه به فصل گرما و خشکی محیط و بیشه زار بودن برخی مناطق هر نوع برافروختن آتش بدون خاموش کردن کامل آن و انداختن سیگار در مناطقی مانند بیشه زارها می‌تواند هکتارها جنگل و بیشه زار را نابود کند و به محیط زیست، جاذبه‌ها و زادگاه جانداران آسیب جدی وارد کند.

\n\n

منصوری یادآور شد: در پایان باید از ماموران آتش نشانی کنگان تشکر ویژه به عمل بیاورم و همچنین از شخص آقای حسینی کنگانی شهردار کنگان نیز که از همان ابتدا در محل حاضر شد.

\n\n

حضور اکیپ کامل آتش‌نشانی کنگان برای مهار حریق

\n\n

عبدالله حسینی کنگانی شهردار کنگان نیز در این خصوص گفت: به محض اینکه به ما اطلاع دادند، اکیپ خود را کامل در محل مستقر کردیم و خودم نیز آن ها را همراهی و راهنمایی کردم.

\n\n

وی افزود: حجم وسیع آتش سوزی که چند هکتار بود را تا حدود ساعت ۱۴ مهار کردیم. البته در این راستا از شهرداری بنک و دیر نیز کمک گرفتیم ولی تا قبل از رسیدن این دوستان تقریبا عملیات به اتمام رسیده بود.

\n\n

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/09/4/1684766.jpg

\n\n

شهردار کنگان اذعان داشت: از نکات قابل ذکر عبور خط انتقال گاز از وسط همین بیشه ها است.

\n\n

حسینی کنگانی در ادامه گفت: چند سال قبل مکاتباتی با منابع طبیعی برای در اختیار گرفتن این منطقه انجام داده بودیم تا بتوانیم آن را به پارک جنگلی تبدیل کنیم. انشاءالله در هفته آینده مکاتبات نهایی این موضوع انجام می‌شود و به‌زودی این مکان در اختیار شهرداری کنگان قرار می گیرد.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آبی که در این بیشه زار تالابی موجود است، می تواند فضای خوبی برای تبدیل به پارک جنگلی باشد.

\n\n

آتش‌سوزی تالاب کنگان

\n\n

منبع:مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر