جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۰۵۰
چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳

فکرشهر: محمدحسین منتظریون گفت: در تمام کشور بارش‌های کم‌سابقه‌ای داشته‌ایم، اما سد رئیسعلی دلواری با داشتن ۵۰ درصد ذخیره آب، پاسخگوی نیاز کشاورزان منطقه در تابستان امسال است.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، معاون حفاظت و بهره‌برداری حوضه‌های آبریز جنوبی شرکت مدیریت منابع آب ایران در بازدید از سد رئیسعلی دلواری در بخش شبانکاره شهرستان دشتستان به خبرنگار صداوسیما گفت: کل کشور با بارش کم‌سابقه‌ای در سال آبی جدید روبه‌رو است که ۴۰ درصد نسبت به کل بارش‌های متوسط درازمدت پایین‌تر است.

محمدحسین منتظریون افزود:، اما سد رئیسعلی دلواری به‌دلیل ذخیره دو ساله، دارای ذخیره مناسبی است که می‌تواند امسال و سال آینده نیاز کشاورزان و مردم منطقه را تأمین کند.

او درباره میزان ذخیره این سد هم گفت: هم‌اکنون ۵۰ درصد از مخزن سد رئیسعلی دلواری پر است که این ذخیره مفید، نویدبخش این است که این منطقه تابستان امسال را بدون مشکل پشت سر خواهد گذاشت.

منتظریون با تأکید بر این که باید به فکر تأمین منابع آبی سال آینده بود، اضافه کرد: مخازن سد‌های کشور نیز در مجموع ۵۰ درصد آب دارند که البته در برخی مناطق وضعیت نگران‌کننده است و باید به آن‌ها کمک شود تا از این شرایط آبی به‌راحتی عبور کنیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری حوضه‌های آبریز جنوبی شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به محدود بودن منابع آبی کشور افزود: با توجه به خشکسالی‌های چند ساله باید مدیریت مصرف بهتری به‌ویژه در بخش کشاورزی انجام شود. کشاورزان باید با لایروبی کانال‌های درجه ۳ و ۴ در مزارع خود و همچنین تحویل گرفتن و تحویل دادن به‌موقع آب با مسئولان آب استان و کشور همکاری کنند تا سال آبی پیش‌رو را با حداقل مخاطرات پشت سر بگذاریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر