جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۰۵۸
چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: اقدام‌های لازم برای تامین و ذخیره‌سازی کالا در استان انجام شده و مردم از این بابت هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی باستین در نشست شورای اداری استان بوشهر با اشاره به اینکه بیان اینکه تخصیص ارز ترجیحی موجب مصرف نامناسب کالا‌ها در جامعه شده بود، بیان کرد: ایران به لحاظ مصرف در بخش انرژی و کالا‌های اساسی جزء پرمصرف‌ترین کشور‌های جهان بود به نحوی که در مصرف برخی از کالا‌ها معادل کشور‌های پرجمعیت دنیا مصرف می‌کرد واین مساله آسیب و تهدیدی جدی برای کشور به شمار می‌رفت.
 
وی افزود: در گذشته یارانه‌ای که متعلق به ملت ایران بود به خارج از کشور صادر می‌شد و هیچ بهره‌وری ایجاد نمی‌شد.
 
معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر اظهار کرد: وقتی افزایش تقاضا و جذابیت برای ارز ترجیحی وجود داشته و دولت نیز با محدودیت تامین منابع برخوردار باشد، این امر باعث تضعیف در تولید و کاهش توان تولید فعالان اقتصادی می‌شود.
 
وی ادامه داد: وقتی تولید تضعیف و بهره‌وری کاهش یابد قاچاق معکوس کالا اتفاق می‌افتد و این امر منجر به کاهش محصول و کمبود در دراز مدت می‌شود، که این شرایط تهدیدی برای استقلال کشور به شمار می‌رود.
 
باستین با اشاره به اینکه ایران در چند سال گذشته در بحث تولید گندم خودکفا شده بود، اما امروز بیش از ۵۰ درصد گندم مصرفی خود را از کشور‌های خارجی وارد می‌کند، افزود: رویکرد امروز دولت خریدگندم با قیمت بالا از کشاورز است که این امر باعث کاهش واردات و ترغیب کشاورزان به کشت گندم به‌عنوان استراتژیک‌ترین محصول می‌شود.
 
وی تاکید کرد: اقدام‌های لازم برای تامین و ذخیره‌سازی کالا نیز در استان انجام شده و برنج، شکر، مرغ گرم و مرغ منجمد، کنجاله سویا و ذرت برای مرغداری‌ها و واحد‌های دامی به اندازه کافی تأمین شده است و مردم از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشند.
 
اصغر جعفری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر نیز گفت: مردمی‌سازی یارانه‌ها و سامان‌مندی اختصاص ارز ترجیحی اقدامی مدبرانه از سوی دولت است، که به طور همه جانبه منجر به اصلاح شاخصه‌های اقتصادی کشور خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر