جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۰۶۲
چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

فکرشهر: بخشدار بندر ریگ شهرستان گناوه گفت: برای اجرای پروژه توسعه امور بندری ٨٠٠ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده که تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان برای فاز اول لایروبی خور (آبراه دریایی)، اختصاص یافته است.

به گزارش فکرشهر، ضرغام محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازدید روز جاری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به همراه فرماندار این شهرستان از وضعیت اسکله خور و بازدید صورت گرفت و مقرر شد ، بنا به ضرورت و اضطرار در فاز اول طرح توسعه ، از محل دهانه ورودی خور تا محل بازرسی مرزبانی (نمره ۴) بیش از ۳ کیلومتر لایروبی شود.

وی اظهارداشت: مطالعات پسکرانه و توسعه بندری این بندر به اتمام رسیده است.

بخشدار بندرریگ عمده ترین مشکلات اسکله این بندر را علاوه بر لایروبی نشدن خور، پایین بودن سطح ایمنی محدوده آن  از جمله نبود تجهیزات کافی اطفای حریق و استقرار مخازن ذخیره آب متناسب با تعداد موتور لنج ها اعلام کرد و گفت:  در صورت بروز آتش سوزی تعداد زیادی از موتور لنج ها و اموال موجود طعمه حریق خواهد شد که ضرورت دارد تدابیر لازم توسط اداره کل بنادر و دریانوردی  و سایر دستگاه‌ها  اتخاذ شود. 

وی اظهار کرد: برای آماده‌سازی ۱۶ هکتار داک جهت دپوی گل و لای استحصال شده می‌توان از ظرفیت حضور ماشین آلات به منظور لایروبی رودخانه شور وانتقال خاک آن به این داک استفاده کرد.

بخشدار بندر ریگ گفت:  امیدواریم  با اجرای پروژه لایروبی خور و تامین تجهیزات ایمنی در محل اسکله شاهد تسهیل در امور جاری و افزایش حجم مبادلات تجاری در این بندر باشیم.

بندرریگ از بنادر قدیمی استان بوشهر در امر تجارت و دریانوردی از توابع شهرستان گناوه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر