جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۰۹۷
پنجشنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

فکرشهر: سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تربیتی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر یکهزار و ۱۴۶ خانواده زندانی در این استان زیر پوشش انجمن‌های حمایت زندان و کمیته امداد قرار دارند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید محتشم حسینی روز پنجشنبه به مناسبت پنجم خرداد روز نسیم مهر (سالروز حمایت از خانواده زندانیان) افزود: از این شماره ۷۶۰ خانواده در قالب انجمن‌های حمایت و ۳۸۶ خانواده نیز به کمیته امداد معرفی شده و از خدمات خمایتی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: براساس تاکید رئیس قوه قضائیه در مجازات باید فقط شخص مجرم مجازات شود و خانواده ایشان بیگناه هستند و نباید متضرر شوند؛ براین اساس خانواده زندانیان همواره باید مورد توجه قرار گیرند.

حسینی بیان کرد: براین اساس خانواده زندانیان پس از ثبت نام و بارگذاری اطلاعات خود در سامانه حمایت از سوی مددکاران انجمن حمایت از زندانیان راستی آزمایی و وسع سنجی و به کنداکتورهای کمیته امداد، بهزیستی و انجمن حمایت وصل و به صورت متمرکز برای آنها شماره حساب تعریف و کمک‌ها را به صورت مستمر، موردی و فاصله ۶ ماهه پرداخت می‌شود.

سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر یادآور شد: درهمین ارتباط ۹۱۰ بسته معیشتی به ارزش سه میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال سال گذشته بین خانواده زندانیان توزیع شد و به ۹۹۴ نفر نز خدمات آموزشی، روانشناسی و مشاوره های شغلی ارائه شد.

وی یادآور شد: همچنین در ۲ ماه سال جاری نیز ۵۲۹ بسته معیشتی به ارزش ۲ میلیارد و ۶۴۵میلیون ریال توزیع شده و به ۱۱۳ نفر نیز خدمات مشاوره ای و اموزشی ارائه شده است.

به گفته حسینی قرار است به مناسبت سالروز حمایت از خانواده زندانیان نیز ۲۵۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۶۰۰ هزار تومان با همکاری خیران، گروه‌های جهادی، سپاه و کمیته امداد در بین خانواده های نیازمند زندانی توزیع شود.

حسینی، پرداخت ۲۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به ۲۳ مددجو ، پرداخت ۸۹۴میلیون ریال کمک هزینه ودیعه مسکن، اجاره بها و تامین لوازم خانگی برای ۲۶ نفر از اول  از سال گذشته تا اردیبهشت ۱۴۰۱ و ارائه کمک‌های موردی به ارزش ۲۲۹میلیون و ۱۷۰ هزار ریال به ۵۶ نفر، ایجاد ۴۲۹ فرصت شغلی، اعزام به کار ۲۷۸ نفر، راه ندازی نمایشگاه صنایع دستی، تجهیز و ارتقای کارگاه صنایع چرم زندان مرکزی، راه اندازی کارگاه ژل گیری آلوئه ورا در زندان دشتستان، تجهیز کارگاه‌ها و تامین تجهیزات مصرفی کارگاه‌ها در زندان های استان بوشهر را از جمله خدمات ارائه شده به مددجویان زندان عنوان کرد.

وی گفت: همچنین در راستای اشتغال و حرفه آموزی زندانیان کارگاه لامپ سازی زندان مرکزی، انعقاد قرار داد با ۲ نفر پیمانکار برای راه اندازی کارگاه و توسعه اشتغال در زندان مرکزی، کارگاه بسته بندی خرما در زندان دشتستان و هفت دوره آموزشی شامل جوشکاری ۲ دوره، برق ساختمان، نقاشی روی سفال، صدف سازی ، آموزش خط نستعلیق، لحاف دوزی برای اشتعال و حرفه اموزی زندانیان تعریف شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر