جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۱۵۰
جمعه ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: برای پیشبرد بهتر قانون جوانی جمعیت در استان، تشکیل قرارگاه جمعیت در همه شهرستان‌های بوشهر ضروری است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی‌زاده در نخستین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده استان بوشهر اظهار کرد: مهمترین سرمایه یک جامعه نیروی انسانی توانمند و جوان است طوری که توسعه و پیشرفت جامعه بدون توجه به این سرمایه امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در راستای فراهم شدن تسهیلات لازم برای ازدواج جوانان، افزایش فرزندآوری و حمایت از خانواده‌ها تشکیل شده است.

استاندار بوشهر ادامه داد: ترویج فرهنگ ازدواج آسان و سرعت بخشی در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یک ضرورت است و باید برای اجری قوانین تشویقی جمعیت قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در همه شهرستان‌هان‌های ۱۰ گانه استان تشکیل شود.

محمدی‌زاده تاکید کرد: کارگروه‌های تخصصی و کمیته‌های مورد نظر برای صدور حکم‌های اعضای قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ایجاد و راهکارهای لازم برای تحقق هدف‌های  آن ارائه شود.

وی گفت: ارائه تغییرهای رخ داده در شاخص جمعیتی استان به‌صورت مستمر در جلسه های قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ارائه شود.

استاندار بوشهر یکی از وظایف روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی را تبیین قانون جوانی جمعیت دانست و بیان کرد: برگزاری جشن ازدواج برای کارکنان اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در طول سال برنامه‌ریزی شود.

محمدی‌زاده تاکید کرد: تهیه، تدوین و پخش ویژه برنامه، تبیین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ساعت ‌پرمخاطب از صدا و سیمای بوشهر ضروری است.

وی با اشاره به واگذاری زمین مسکونی به خانوارهای دارای سه فرزند، ادامه داد: با توجه به مزایای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت لازم است کتاب این قانون برای مطالعه و بهره‌برداری مردم و خانواده‌ها از مزایای آن در اختیار عموم گذاشته شود.

استاندار بوشهر ترویج فرهنگ ازدواج، فرزندآوری و پیشگیری از طلاق را مورد تأکید قرار داد و گفت: دستگاه‌های مسئول در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یک کانال ویژه تبیین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ایجاد کنند.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
جمعه ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۷
مثل قرارگاه محمد رسول الله زمان جنگ درست فهمیدم؟ 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر