سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۱۶۲
جمعه ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۲

فکرشهر:  مدیرکل غله استان بوشهر با اشاره به ادامه خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان گفت: تاکنون 160 میلیارد و 72 میلیون تومان مطالبات گندم‌کاران استان پرداخت شده است.
به گزارش فکرشهر از تسنیم، محصولات کشاورزی نقش مهمی در امنیت غذایی و سلامت جامعه دارد و افزایش تولید این محصولات یکی از محورهای مهم توسعه محسوب می‌شود.

دسترسی آحاد جامعه به غذای کافی برای داشتن زندگی سالم با اتکا بر درآمد خانواده‌ها امنیت غذایی محسوب می‌شود که به گفته رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر همه سازمان‌ها و نهادها باید با تعامل و همکاری در سلامت و امنیت غذایی جامعه نقش داشته باشند.

انواع محصولات کشاورزی در استان بوشهر تولید و وارد بازار می‌شود

نوذر منفرد تولید سالانه افزون بر 1.5 میلیون تن محصولات مختلف کشاورزی و حوزه شیلات در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: انواع محصولات کشاورزی در استان بوشهر تولید و وارد بازار می‌شود.

وی تولید بیش از 170 هزار تن خرما و 650 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امسال 170 هزار تن خرما در استان بوشهر تولید می‌شود که این میزان در امنیت غذایی کشور نقش بسیار بالایی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه در این استان انواع محصولات باغی، زراعی، صیفی و سبزیجات، دانه‌های روغنی، کشت خارج از فصل تولید می‌شود گفت: تولید گوشت مرغ در استان بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم است که بیش از 40 درصد نیاز خود تولید می‌کند.

185 واحد مرغداری در این استان فعال است

منفرد با بیان اینکه 185 واحد مرغداری در این استان فعال است تصریح کرد: سال گذشته 22 میلیون و 300 هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شد و امسال نیز میزان جوجه‌ریزی همانند سال قبل است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی تولید گندم را یکی از  ظرفیت‌های مهم استان بوشهر دانست و افزود: امسال 14 و 500 هکتار گندم آبی و 90 هزار هکتار گندم دیم در استان بوشهر کشت ولی محصول اراضی دیم دچار خسارت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون بیش از 30 هزار تن گندم از مزارع گندم آبی و دیم این استان برداشت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر هم با اشاره به ادامه خرید گندم از کشاورزان خاطر نشان کرد: در این زمینه 13 مرکز خرید شامل 5 مرکز خرید اصلی و 8 مرکز خرید مباشر در سطح شهرستان‌های استان بوشهر راه‌اندازی شده و محصول گندم کشاورزان را تحویل می‌گیرند.

تحویل 21 هزار و 338 تن گندم از کشاورزان استان بوشهر

جمال زارعی به میزان خرید گندم پرداخت و تصریح کرد: تاکنون 21 هزار و 338 تن گندم از کشاورزان استان بوشهر شامل 8 هزار تن گندم معمولی، 800 تن گندم بذری، 3 هزار و 272 تن قراردادی و 104 تن گندم دوروم خریداری شده است.

وی از پرداخت مطالبات کشاورزان بابت خرید گندم تضمینی خبر داد و خاطر نشان کرد: از مطالبات کشاورزان که گندم برداشت شده را تحویل مراکز خرید داده‌اند تاکنون 160 میلیارد و 72 میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر اضافه کرد: بابت خرید تضمینی گندم از زارعان 72 میلیارد و 521 میلیون تومان دیگر در دست پرداخت است.

زارعی با بیان اینکه قیمت گندم معمولی 10 هزار و 500 و گندم دوروم 10 هزار و 920 تومان است تصریح کرد: یک هزار تومان در قبال هر کیلوگرم جایزه تشویقی به کشاورزان برای تحویل گندم پرداخت می‌شود و 40 تومان هم جایزه تشویقی برای هر کیلوگرم گندم قراردادی کشاورزان در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر