پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۱۷۶
جمعه ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۷

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: سفر یک روزه رئیس جمهور کشورمان به عمان از لحاظ راهبردی اهمیت بسیار زیادی برای دو کشور به همراه دارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: دوران امامت امام صادق (ع) ۳۴ سال طول کشید و ایشان توانستند حوزه‌ها و دانشگاه علمی و فرهنگی ایجاد کند و شاگردان و راویان تربیت کنند تا ما امروز شاهد خیرات و برکات آن باشیم.

امام جمعه گناوه با اشاره به دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب افزود: در این دیدار رهبر معظم انقلاب نکات مهم و کاربردی برای همه به خصوص نمایندگان مجلس بیان فرمودند.

وی گفت: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار فتح خرمشهر را نماد تغییر یک معادله تلخ به یک معادله شیرین و تحقق نجات ملی دانستند و عوامل این تغییر معادله را عزم راسخ، عملکرد جهادی، ابتکار عمل، از خودگذشتگی، نگاه بلند و در رأس آنها اخلاص و توکل رزمندگان و جوانان مانند شهید باقری‌ها بود که این معادله را به معادله شیرین تبدیل کرد و خرمشهر پس از ماه‌ها از زیر چکمه بعثی‌ها آزاد شد.

وی تصریح کرد: رهبری در این دیدار فرمودند که در شرایط خطیر کنونی همه دستگاه و قوا باید با در نظر گرفتن اهمیت جایگاه خود، همکاری صمیمانه بین خود داشته باشند و شناخت کامل و صحیح توانایی‌ها و آسیب پذیری ها را بدانیم زیرا دشمن به جای آنکه بیشتر به توانایی‌های خود امیدوار باشد به خطاها و لغزش‌های ما چشم دارد.

وی ادامه داد: دشمن در صدد این شرایط است که در جایی ما خطا کنیم و ضعف مدیریت داشته باشیم تا بتواند از این آب گل آلود ماهی بگیرد.

وی گفت: رهبری شاخصه‌هایی را برای نمایندگان بیان فرمودند که یکی از این شاخصه‌ها اجتناب جدی از تبعیض و فساد چه در مقابل فساد دیگران و چه در مراقبت از خود در مقابل فساد بود.

امام جمعه گناوه گفت: پرهیز از دخالت در انتصابات از دیگر نکات مهمی بود که رهبری در این دیدار با نمایندگان و رئیس مجلس شورای اسلامی بیان فرمودند.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره ریاست جمهوری اسلامی ایران به پادشاهی عمان گفت: سفر یک روزه رئیس جمهور کشورمان به کشور پادشاهی عمان از لحاظ راهبردی اهمیت بسیار زیادی برای دو کشور و منطقه به همراه داشته است.

وی گفت: پادشاهی عمان یکی از شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است که در طول چهاردهه انقلاب اسلامی رابطه خوب و کاملی با ایران اسلامی داشته است و در چند مورد مشکلاتی در منطقه با دخالت مثبت این پادشاهی حل شده و در موضوع برجام هم کشور عمان نقش مثبتی ایفا کرده است.

امام جمعه گناوه یادآور شد: یکی از مهمترین ابعاد این سفر مسائل امنیتی منطقه، حضور برخی قدرت‌ها در منطقه خلیج فارس و نیز روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: همکاری پادشاهی عمان با ایران در حوزه تبادل تجاری نیز بعد بسیار مهم این سفر یک روزه ریاست محترم جمهوری اسلامی به عمان بود و عمان یک ظرفیت بسیار بالایی برای پذیرش کالاهای ایرانی دارد.

وی با اشاره به فروریختن ساختمان متروپل آبادان و تسلیت این مصیبت به مردم خوزستان و آبادان گفت: مسئولان استان خوزستان و مسئولان مربوطه در سطح ملی دولت و قوه قضائیه با عوامل این فاجعه بزرگ برخورد قانونی داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر