جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۱۷۷
جمعه ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۷

فکرشهر: معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان تنگستان گفت: در راستای برنامه دولت برای نهضت ملی جهش تولید مسکن و ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور ۷۳۲ واحد مسکونی به شهر اهرم اختصاص یافت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، روح اله تنگستانی روز جمعه در نشست شورای مسکن شهرستان تنگستان اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمادگی خود را برای واگذاری زمین رایگان به متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی تولید مسکن (اجاره ۹۹ ساله) در قالب گروه‌های ۲ نفره برای احداث واحدهای مسکونی با تراکم، کم و متوسط اعلام کرده است.

وی بیان کرد: مشوق‌هایی برای متقاضیان ساخت واحد در قالب این طرح ملی در شهر اهرم فراهم شده تا متقاضیان سکونت در این شهر بتوانند با استفاده از زمین رایگان واگذار شده و حذف قیمت زمین از هزینه ساخت و تسهیلات اعطایی به مبلغ ۲ میلیارد ریال با سود پنج درصد دولت صاحب خانه شوند.

تنگستانی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده برای ساخت واحدهای مسکونی به صورت احداث واحدهای آپارتمانی زمین به شکل ویلایی (۲ تا ۴ واحدی) واگذار و هزینه های مربوط به صدور پروانه ساختمانی با ۵۰ درصد تخفیف صادر می‌شود.

وی گفت: زمین‌هایی که برای نهضت ملی جهش تولید مسکن در نظر گرفته شده دارای خدمات زیربنایی است، تا در صورت حضور متقاضیان، مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.

تنگستانی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، تمام متقاضیان نهضت ملی جهش مسکن می‌توانند از تسهیلات بانکی مصوب این طرح با بازپرداخت ۲۰ ساله که بخشی از سود آن از سوی دولت تامین می‌شود، برای احداث واحد مسکونی استفاده کنند.

وی یادآور شد: متقاضیان نهضت ملی جهش مسکن با داشتن چهار شرط اصلی، تاهل یا سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت استفاده نکردن از امکانات دولتی در حوزه مسکن، همچنین بانوان مجرد بالای ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در نهضت جهش تولید مسکن شرکت و از تسهیلات آن بهره‌مند شوند.

تنگستانی عنوان کرد: با تخصیص زمین در شهرهای دلوار و آباد به زودی شهروندان این شهرها از تسهیلات مربوط به نهضت جهش تولید مسکن که فرصتی بی نظیر در اختیار مردم شهرستان قرار داده، برخوردار می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر