جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۱۷۸
جمعه ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۱

فکرشهر: امام جمعه دیر با بیان اینکه گاهی اوقات ناظران بر ساخت و سازها نظارت دقیق نمی‌کنند، گفت: شهرداری‌ها، ناظران و مالکان نسبت به ایمن سازی سازه‌ها دقت و اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع)، اظهار داشت: این امام بزرگوار علاوه بر مقابله با اندیشه‌های انحرافی حاکمان ستمگر، شاگردان زیادی تربیت کردند و با آن مناظرات به عنوان شخصیت بزرگ علمی مطرح بود.

امام جمعه دیر افزود: نفوذ معنوی امام صادق (ع) خار چشم دشمن بود و مجموعه فعالیت‌های دینی، علمی و مبارزاتی ایشان باعث شد که دشمن تحمل نکرده و ایشان را به شهادت برسانند.

حسینی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر دستگاه‌ها به مناسبت‌های مذهبی، تاکید کرد: فضاسازی سازی و سیاه پوش کردن درب ادارات در ایام شهادت امام صادق (ع) کمترین انتظاری که از این دستگاه‌ها داریم.

وی عنوان کرد: جوانان و نوجوانان نسبت به ثبت نام در حوزه‌های علمیه و حرکت در راستای هدف امام صادق (ع) اقدام کنند.

وی با تسلیت حادثه ریزش ساختمان متروپل به مردم خوزستان و آبادان، بیان کرد: با مقصران این حادثه برخوردی عبرت آموز شود و از تکرار چنین حوادثی در سراسر کشور جلوگیری شود.

حسینی با بیان اینکه گاهی اوقات ناظران بر ساخت و سازها نظارت دقیق نمی‌کنند، افزود: شهرداری‌ها، ناظران و مالکان نسبت به ایمن سازی سازه‌ها دقت و اهتمام جدی داشته باشند.

امام جمعه دیر با تبریک و تسلیت شهادت سردار صیاد خدایی توسط عوامل رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این جنایت بی پاسخ نخواهند ماند و مباشران و عاملان و آمران از کرده خود پشیمان خواهند شد.

وی افزود: این ماجراجویی‌ها از یک سو ناشی از استیصال رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر نگرانی آنها از به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای است.

حسینی با اشاره به تأثیرگذاری گسترده سرود «سلام فرمانده»، اظهار کرد: این کار فرهنگی با وجود تبلیغات سو در داخل کشور و خارج، در سطح جهان فراگیر شده است.

وی یادآور شد: محتوای این سرود اظهار عشق و ارادت به امام زمان (عج) و اعلام آمادگی برای سربازی ایشان است.

خطیب جمعه دیر با تشکر از برگزارکنندگان همایش نسل امام زمانی‌ها و اجرای سرود «سلام فرمانده» در شهرستان دیر، عنوان کرد: ما باید بتوانیم با ابتکار این سرودها را اجرا و با امام زمان (عج) ارتباط برقرار کنیم.

خطیب جمعه دیر با اشاره به اولین کنگره شهدای روحانی در قم، ابراز کرد: روحانیون علاوه بر کار تبلیغی در میدان نبرد نیز وارد شده و شهدای زیادی تقدیم نظام و انقلاب کردند.

وی تصریح کرد: در هر یک از عرصه‌های جهاد که مورد نیاز کشور است، طلاب و فضلای جوان اولین مخاطب مقام معظم رهبری هستند.

حسینی با تبریک روز قانون اساسی و مجلس، اظهار کرد: در این دو سال قانون‌های خوبی چون رتبه بندی معلمان، مالیات بر خانه‌های خالی، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، جهش تولید و مسکن، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و … مصوب شده که امیدواریم زودتر عملیاتی شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: فتح خرمشهر تغییر یک معادله به نفع اسلام و رزمندگان اسلام بود که با عملکرد جهادی، از خودگذشتگی، عزم راسخ، ابتکار عمل، اخلاص و توکل بر خدا محقق شد.

امام جمعه دیر با بیان اینکه ارزش‌های فتح خرمشهر در هر جا باشد پیروزی محقق می‌شود، افزود: شناخت صحیح توانایی‌ها و آسیب پذیری ها ضروری است و با پیشگیری از اشتباهات مانع از ضربه دشمن به خود می‌شویم.

وی عنوان کرد: حرکت به سوی آرمان‌های انقلاب به نفع کشور و موجب درمان دردهای آن است.

حسینی با تاکید بر اینکه انقلابی ماندن مهم‌تر از انقلابی بودن است، تاکید کرد: مردمی بودن، ساده زیستی، پایبندی به قانون، اجتناب از تبعیض و فساد و … از ویژگی‌های نماینده انقلابی است اما نطق‌های میان دستور، پرشور و همراه با اعتراض عصبانیت نشانه انقلابی بودن نیست.

وی افزود: بیان مطالب ثابت نشده از تریبون مجلس و آبروی دیگران را بردن نشانه انقلابی بودن نیست.

امام جمعه دیر با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید در انتصابات دخالت کنند، بیان داشت: این دخالت نکردن‌ها به نفع خود نمایندگان است و همه باید به این موضوع عمل کنند، البته مسئولان هم با نمایندگان مشورت کنند.

وی با تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و روز ملی دختران، عنوان کرد: دختران از این بانوی گرامی درس گرفته و دختر نمونه جامعه اسلامی باشند و در دهه کرامت بیشتر با شخصیت ایشان و امام رضا (ع) آشنا شویم.

خطیب جمعه دیر درباره روز جهانی بدون دخانیات، افزود: دخانیات علاوه بر ضررها و زیان‌های اقتصادی، جان میلیون‌ها نفر در دنیا گرفته می‌شود.

وی با گرامیداشت سی و سومین سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، یادآور شد: امسال همه نهادها و دستگاه‌ها با برنامه ریزی بزرگداشت این شخصیت که همه ما مدیون او هستیم، را در خور شأن ایشان برگزار و به وظیفه دینی و سیاسی و اخلاقی خود عمل کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر