جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۱۷۹
جمعه ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۶

فکرشهر: امام جمعه دشتی گفت: نمایندگان محترم مجلس توصیه‌های ده گانه رهبر معظم انقلاب را نصب العین خود قرار دهند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های این هفته خورموج با تبریک میلاد خجسته حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت اظهار کرد: این دهه به برکت تولد کریمه اهل بیت و امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) فرصت طلایی برای نشر معارف اهل بیت (ع) و تبیین فرهنگ رضوی است.

امام جمعه دشتی افزود: لازم است از این ایام نورانی به منظور تبیین و ترویج سیره و فرهنگ رضوی در جامعه تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وی گفت: حضرت معصومه (س)، بانویی متدین و انقلابی بود که برای احیای دین اسلام همواره مجاهدت کرد و ایمان، اخلاص، ولایتمداری، جُود و سخاوتمندی این بانو بزرگوار در تاریخ زبانزد است.

وی با گرامیداشت روز دختر تاکید کرد: دختران جامعه ما با الگو قرار دادن زندگانی آن حضرت، دخترانی مؤمن، انقلابی، ولایتمدار و دشمن شناس باشند.

امام جمعه دشتی با تسلیت به مردم صبور آبادان و خوزستان گفت: به سهم خودمان مصیبت کشته و مجروح شدن ده‌ها نفر از هموطنان عزیزمان در آبادان بر اثر فرو ریختن ساختمان ۱۰ طبقه را به مردم عزیز خوزستان بخصوص مردم صبور و نجیب آبادان و خرمشهر تسلیت و تعزیت می‌گوئیم.

وی ادامه داد: لازم است دولت محترم و قوه محترم قضائیه با عوامل مختلف این کم‌کاری‌های فاجعه‌بار اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی و مدیرانی که با سهل‌انگاری و ترک فعل خود موجب این حادثه تلخ شده‌اند برخورد عبرت آموز کنند.

وی گفت: همه عوامل مختلف شهرسازی باید با برنامه‌ریزی پیشگیرانه خود از تکرار این‌گونه حوادث مصیبت‌بار جلوگیری کنند.

وی با اشاره به ۷ خرداد روز قانون و آغاز هفته مجلس افزود: در دیدار اخیر نمایندگان با رهبر معظم انقلاب مثل همیشه حضرت آقا نکات مهم و راهگشایی را به نمایندگان فرمودند که امیدواریم چراغ راه مجلس و نمایندگان باشد.

امام جمعه دشتی افزود: نمایندگان باید متوجه جایگاه رفیع مجلس و پیچیدگی کار مدیریت کشور باشند و اینکه نمایندگان بدانند که در چه مدیریت بزرگ و مهمی دخیل هستند.

وی گفت: رهبر انقلاب از نامگذاری این مجلس به مجلس انقلابی دفاع کردند اما انقلابی ماندن را از انقلابی بودن مهم‌تر دانستند.

وی تصریح کرد: مردمی بودن، اجتناب جدی از تبعیض و فساد و پرهیز از گروکشی طبق بیانات رهبر عزیز انقلاب از الزامات نماینده انقلابی است.

حجت الاسلام زاهد دوست ادامه داد: رهبر انقلاب یک بار دیگر مصرانه و خیرخواهانه بر پرهیز و اجتناب نمایندگان از دخالت در امور اجرایی و خصوصاً پرهیز از دخالت در انتصاب مدیران استانی و شهرستانی توصیه فرمودند.

وی گفت: توصیه دیگر آقا، یک تذکر اخلاقی به نمایندگان بود و فرمودند «مراقب آبروی افراد باشید.»، «گاهی اوقات انسان می‌بیند، راجع به یک کسی یک چیزی گفته می‌شود که تحقیق نشده است. اگر بعد ثابت شد که این خلاف بوده چه جوری می‌خواهید جبران کنید؟ این خیلی مشکل است و وبالش پاک شدنی نیست.

وی گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس این توصیه‌های ده گانه رهبری معظم انقلاب را نصب العین خود قرار دهند و توفیق انقلابی بودن و انقلابی ماندن و خدمت به انقلاب و مردم عزیز را داشته باشند.

امام جمعه دشتی اضافه کرد: حمله موشکی به دمشق- زینبیه و ترور ناجوانمردانه سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی، یکی از افسران نیروی قدس سپاه، و از نیروهای میدانی سوریه دو حادثه مهم روزهای اخیر بود که نشان از واماندگی و استیصال بیش از پیش صهیونیست‌ها است.

وی گفت: رژیم صهیونیستی این روزها از احتمال توافق ایران و غرب بسیار نگران است و با انواع تلاش‌های خود درصدد است مانع این توافق شود چون این توافق احتمالی از قدرت مانور صهیونیست‌ها در تنش‌آفرینی در منطقه خواهد کاست و دوباره توجه مسلمانان به قدس شریف متمرکز خواهد شد.

امام جمعه دشتی بیان کرد: یکی از اهداف صهیونیست‌ها عصبانی سازی نیروهای انقلابی و مطالبه گری ایشان برای پاسخ متقابل نظامی است، دشمن در صدد است با القا این نکته که ایران جرأت پاسخ ندارد نیروهای مسلح و دولت انقلابی را به تصمیم عجولانه وادار کند و از این طریق نیروهای انقلابی را به سمت اختلاف و درگیری سوق دهند و جبهه انقلابی را سرخورده و دلسرد کنند.

وی گفت: پاسخ متقابل ایران قطعی و حتمی است و اندک تسامحی در انتقام، صورت نخواهد پذیرفت، آنچه مهم است اینکه با هوشیاری نیروهای مسلح ما این پاسخ مهم در زمان و مکان مناسب اتفاق بیفتد که آن روز ان شاءالله نزدیک است.

وی ادامه داد: بنده در دیدار با رئیس کمیته امداد کشور مشکلات ۲۶۰۰ خانواده مددجو تحت حمایت این نهاد مقدس را در زمینه‌های تسهیلات کارگشایی و اشتغال، مسکن، درمان، جهیزیه مطالبه کردم که نتایج خوبی داشت.

وی بیان کرد: همچنین در دیدار اینجانب با مدیر عامل هلدینگ سیمان، در خصوص عمل به مسئولیت‌های اجتماعی کارخانه سیمان مند دشتی تاکید شد که کارخانه سیمان علاوه بر دغدغه سوددهی اقتصادی سهامداران خود باید نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی محیط پیرامونی خود هم برنامه و دغدغه داشته باشد که خوشبختانه این مطلب مورد استقبال مدیر کل محترم هلدینگ هم قرار گرفت.

وی گفت: مشکلات و مطالبات متعددی از جمله جاده و سایر مشکلات مردم لاور، مشکلات آموزشی و فرهنگی و بهداشتی مطرح شد و در نهایت ایشان با مشارکت در ساخت جاده لاور و تأمین تجهیزات مهم بیمارستان زینبیه خورموج موافقت کردند که بنده از ایشان تشکر می‌کنم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر