شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۲۱۲
شنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان موظف هستند زمین مازاد دستگاه متبوع خود را برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب نهضت ملی جهش تولید مسکن اختصاص دهند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمد هادی رستمیان روز شنبه در نشست شورای تامین مسکن استان بوشهر افزود: این برای آخرین باراست که به مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تخصیص زمین‌های مازاد آنها برای ساخت واحد مسکونی تذکر شفاهی داده می‌شود و چنانچه اقدامی در این زمینه انجام نشود، تذکرها کتبی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: عقب ماندگی های قابل توجهی در بخش مسکن در این استان وجود دارد که انتظار می‌رود در قالب نهضت ملی جهش تولید مسکن گام‌های موثری در این بخش برداشته شود.

وی تاکید کرد: هیچ کوتاهی از سوی اعضای شورای مسکن استان بوشهر در این زمینه پذیرفتنی نیست.

رستمیان درباره تامین مسکن در استان بوشهر یادآور شد: در حوزه مسکن سالانه ساخت ۱۳ هزار واحد مسکونی برای سایر قشرها و یکهزار واحد برای محرومان در استان بوشهر تعریف شده است که با توجه به ضرورت و عقب ماندگی‌های موجود در این بخش در گام اول پیگیری برنامه ۲ ساله احداث مسکن در این استان آغاز شده و در شهرهایی که زمین وجود نداشت الحاق صورت گرفته است.

وی با تاکید براینکه امید مردم به مدیران جهادی است افزود: یکی از محورهای کار مدیریت ارشد استان بوشهر از جمله فرمانداران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان تامین مسکن مناسب برای مردم است.

رستمیان همچنین از سازمان نظام مهندسی استان بوشهر خواست بر نحوه ساخت و سازها در استان نظارت دقیق داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر یادآور شد: در این شرایط مهمترین محور فعالیت‌های استان بوشهر براساس تولید مسکن خواهد بود و تلاش می‌شود در آینده نزدیک شاهد جهش و تحول در تولید و ساخت مسکن در این استان باشیم. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: دستگاه ها و شرکت های دولتی در این استان چنانچه دارای اراضی داخل محدوده شهرها باشند، به این اداره کل اعلام کنند تا با اولویت ۵۰ درصد سهمیه برای کارکنان همان دستگاه یا شرکت، واحد مسکونی از این طرح اختصاص داده شود.

سید محمود دستغیبی افزود: بارها به دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی در استان بوشهر اعلام شده چنانچه دارای زمین مازاد در محدوده شهرها هستند، به اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام تا با اولویت ۵۰ درصد سهمیه برای کارکنان همان دستگاه یا شرکت، واحد مسکونی از این طرح اختصاص داده شود که با وجود پیگیری‌های مکرر تا کنون این امر از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام نشده است.

وی بیان کرد : بر اساس نهضت ملی جهش تولید مسکن احداث سالانه یکهزار واحد مسکونی برای استان بوشهر پیش بینی شده و در زمان حاضر زمین بیش از چهار هزار واحد مسکونی تأمین و عملیات زیر ساخت آن برای بیش از ۲ هزار واحد نیز انجام گرفته است.

دستغیبی در باره آخرین وضعیت اجرای نهضت ملی جهش تولید مسکن در استان بوشهر افزود: برای اجرای نهضت جهش تولید مسکن جانمایی زمین دولتی مناسب در شهرهای مختلف استان بوشهر صورت گرفته و عملیات اجرایی واحدهای مسکونی از سوی بنیاد مسکن، شرکت عمران عالیشهر و پیمانکاران ذی صلاح آغاز شده است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۶هزار واحد شهری و ۲ هزار و ۱۸۰ واحد مسکونی روستایی در استان بوشهر در دست اجرا است که از این شمار تاکنون سه هزا رو ۵۹۰ واحد به بانک‌ها معرفی و ۸۹۰ واحد نیز به مرحله عقد قرارداد و گرفتن تسهیلات رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: تا کنون بیش از ۵۲ هزار نفر در استان بوشهر در نهضت ملی جهش تولید مسکن ثبت نام کرده‌اند که ۲۴ هزار و ۵۰۰ نفر از آنها حائز شرایط شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر  با بیان اینکه تاکنون عملیات اجرایی هفت هزار و ۷۷۶ واحد مسکن ملی در استان بوشهر آغاز شده است، افزود: برای ۱۸ هزار واحد مسکونی این طرح هم تامین زمین صورت گرفته و برای تهیه زمین ۴۴ هزار واحد دیگر هم برنامه ریزی لازم انجام گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر