سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۲۳۱
شنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۵

فکرشهر: کارشناس هواشناسی استان بوشهر گفت:از روز سه شنبه تا پایان هفته، با جنوبی شدن جریانات، شرجی و رطوبت هوا در استان افزایش می یابد.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا روز دوشنبه، عمدتاً در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب، با افزایش سرعت وزش بادهای شمالی سواحل استان بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی متلاطم است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: طی این مدت به سبب وزش باد، وقوع گرد و خاک محلی در مناطق مستعد استان و نفوذ گرد و غبار فرامنطقه ای به استان دور از انتظار نیست

وی گفت:. همچنین پیش بینی می‌شود از روز سه شنبه تا پایان هفته، با جنوبی شدن جریانات، شرجی و رطوبت هوا در سطح استان افزایش یابد.

وی یادآور شد: بر همین اساس طی ساعات آینده آسمان غالباً صاف همراه با غبار محلی و در برخی ساعات وزش باد و گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمالی، با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و در طول روز گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی طی ساعاتی از ظهر تا اوایل شب ۱۶ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی گفت: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در مناطق جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ و در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر