سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۳۳۵
يکشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴

فکرشهر: امام جمعه دیر استان بوشهر گفت: امام راحل جامع همه ارزش‌ها بود و عزت و خودباوری بزرگترین دستاورد مکتب ایشان است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر افزود: تجلیل از امام (ره) تجلیل از ارزش ها است زیرا عزت و بزرگی را به مردم ارزانی داشت.

وی اضافه کرد: جهاد تبیین باید در راستای شخصیت و مکتب سیاسی و نهضت و آرمان حضرت امام  عملیاتی شود.

امام جمعه دیر در ارتباط با افزایش جمعیت بیان کرد: اگر در راستای فرزند آوری فرهنگ سازی و تلاش نکنیم آینده خطرناکی در پیش داریم.

وی با اشاره به اینکه جوانی جمعیت ریشه در ازدواج دارد، گفت: قانون حمایت از ازدواج و جوانی جمعیت در قالب تشکیل یک ستاد اجرایی و وعده‌های مسئولان به جوانان باید عملیاتی شود.

حسینی اضافه کرد: اگر از نظر دفاعی، امنیتی، اشتغال، رشد و توسعه، نیروی جوان نداشته باشیم ضربه خواهیم خورد و باید تلاش کنیم سیاست های متضاد فرزندآوری برچیده شود.

فرماندار دیر گفت: برنامه های سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) پرمحتوا و روزآوری شود زیرا نسل جوان تشنه مولفه های تاثیرگذاری همچون سرود سلام فرمانده است.

یونس باربرز افزود: عنصر مقاومت، امیدواری، خودباوری،خدمتگزاری به محرومان، سلطه ناپذیری از اندیشه های امام راحل است.

وی با اشاره به حضور ۴۵ پزشک متخصص در شهرستان دیر بیان کرد: از روز دوازدهم خرداد ۴۵ پزشک متخصص در ۲ مدرسه شهر دیر در تخصص های مختلف پزشکی به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

فرماندار دیر در ارتباط با جوانی جمعیت بیان کرد: اقتدار هر سرزمین جمعیت و در شرایط کنونی فرزندآوری یک جهاد و برای جوان ماندن کشور باید عشق و علاقه داشت.

وی نقش صدا و سیما در فرزندآوری را مهم دانست و گفت: مطالبه جدی مردم از صداو سیما گسترش فرهنگ فرزندآوری و جوانی جمعیت است.

رئیس دادگستری شهرستان دیر گفت: فرهنگ فرزندآوری و جوانی جمعیت باید در جامعه نهادینه شود و خانواده ها به فرزندآوری علاقه مند شوند.

عیسی نوشاد افزود: بهترین شعار در گسترش فرهنگ جامعه عملکرد خود مسئولان است که باید همه از خود شروع کنند و به شعار خود پای بند باشند.

وی با اشاره به سنددار کردن املاک دولتی گفت: بیشترین جرائم ملکی در نبود اسناد ملکی( طرح کاداستر) است که از همه ادارات باید اراضی خود را اعلام کنند و در این زمینه با دادگستری همکاری داشته باشند.

رئیس دادگستری دیر اضافه کرد: پویش "به حرمت علی می بخشم" در راستای گسترش فرهنگ صلح و بخشش در این شهرستان اجرایی خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیر گفت: به مناسبت میلاد پربرکت امام رضا(ع) جشن های رضوی شایسته نام و نشان این امام بزرگ برگزار شود.

غلامرضا ناطقی پور افزود: همه مسئولان باید برای فرزندآوری برنامه جامع و کاملی داشته باشند و نقش دانشگاهیان و طلاب برای آگاهی مردم بسیار موثر است.

وی گفت: اگر به موضوع فرزندآوری اهمیت داده نشود کشور دچار کم جمعیتی خواهد شد و همه در این راستا مسئول خواهند بود.

ناطقی پور یادآورشد: فراخوان برای جمع آوری آثار برنامه ارتحال امام با همکاری سپاه، شهرداری، فرمانداری انجام شده و در این برنامه هدایایی اهدا خواهد شد.

در ادامه این جلسه تنی چند از بانوان به نقش فرزندآوری و موانع و مشکلات سر راه این موضوع به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر