جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۳۸۶
دوشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۴

فکرشهر: فرماندار گناوه با تاکید بر اصلاح مسیر آبرسانی گناوه به بندر ریگ گفت: اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت آب شرب شهرستان ضروری است و آب شرب مردم باید مدنظر باشد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمد تقی صفری صبح دوشنبه در نشست کارگروه تنش آبی شهرستان گناوه اظهار داشت: اداره آب نوسازی شبکه آب در مناطقی از شهرستان را که نیاز به نوسازی دارد در دستور قرار دهد و بودجه مورد نیاز برای این کار بررسی و به فرمانداری اعلام شود.

فرماندار گناوه افزود: مصرف آب و تعهدات شرکت‌های صنعتی با زمانبندی برای آنها مشخص شود تا بتوانند آب خود را تأمین کنند.

وی گفت: شهرداری‌های گناوه و بندر ریگ باید آب شرب را از آب مصرفی فضای سبز تفکیک و جداسازی کنند و اقدامات لازم در این زمینه در دستور شهرداری‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: مدیریت آب در بخش مرغداری‌ها و دامداری‌ها با تدبیر جهاد کشاورزی انجام شود و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

فرماندار گناوه تصریح کرد: با توجه به کمبود آب و شرایط کم آبی، امکان آبدهی به باغ‌های اطراف وجود ندارد و اگر خلافی در این زمینه صورت گرفته است برخورد شود.

افزایش سهمیه آب شهرستان

وی با تاکید بر حل مشکل آب روستاهای بهمنیاری شرقی و غربی شهرستان ادامه داد: اصلاح مسیر آبرسانی گناوه به بندر ریگ در دستور کار اداره آبفا شهرستان باشد تا مردم بندر ریگ نیز در این شرایط با کمبود آب مواجه نشوند.

وی گفت: جهت افزایش سهمیه ورودی آب شهرستان ادارات مرتبط مکاتبات لازم را انجام دهند تا درخواست و هماهنگی در این زمینه با استان انجام شود.

فرماندار گناوه با اشاره به پیگیری راه اندازی آبشیرین کن در شهرستان بیان کرد: پیگیری‌های و بررسی مشکلات میدانی لازم برای راه اندازی آبشیرین کن در شهرستان انجام شد که امیدواریم تا هفته دولت سال جاری این طرح راه اندازی شود.

وی گفت: از آب تصفیه خانه‌ها برای موارد که امکان استفاده از این آن وجود دارد بهره برده شود تا با توجه به نیاز به آب، از تصفیه این آب‌ها مصرف دوباره در موارد لازم انجام شود و از هدر رفت آن جلوگیری شود.

صفری با اشاره به اینکه در مناطقی که دچار بحران آبی است ادارات مرتبط با آبفا همکاری کنند تا مشکلی در تأمین آب به وجود نیاید اضافه کرد: تدبیر اداره آبفا شهرستان گناوه برای مدیریت آب شرب شهرستان ضروری است و آب شرب مردم اولویت و باید این امر مدنظر باشد.

وی با اشاره به در پیش بودن ۱۴ خرداد و سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل گفت: امروز بعد از قدرت الهی قدرت و عزت و حاکمیت و تشکیل دولت مستضعفین در کشور ما به واسطه فداکاری‌ها، فعالیت‌ها، زندانی‌ها تدبیر، مدیریت راه و تفکر امام راحل است و عالم متأثر از این انقلاب بسیار بزرگ که بر پایه اعتقادات دینی و اسلامی بوده است قرار دارد.

وی گفت: با گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی و علیرغم همه مشکلات، نظام اسلامی با قدرت و صلابت به راه خود ادامه می‌دهد.

فرماندار گناوه گفت: برای مقایسه انقلاب اسلامی، نگاهی به وضعیت کنونی کشوری مانند اوکراین باید انداخت، درایت، رهبری و تدبیر امام راحل و پس از ایشان مقام معظم رهبری کشتی انقلاب را ماهرانه مدیریت کرده‌اند و تمام دنیا شاهد میدان داری این مدیریت است.

وی با گرامیداشت یاد شهدای ۱۵ خرداد گفت: شهدای ۱۵ خرداد سربازان امام راحل و انقلاب بودند که در این راه جان خود را فدا و میدان را برای انقلاب و نظام اسلامی هموار کردند تا انقلاب و نظام اسلامی اراده قوی‌تر و گامی راسخ‌تر برای ادامه مسئولیت و پیمودن راه داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر