جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۵۹۰
پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۸

فکرشهر: امام جمعه بوشهر از افتتاح مجتمع و موزه بزرگ قرآنی در استان خبر داد و گفت: تأسیس دانشگاه علوم قرآنی در استان بوشهر یکی از برنامه‌های مهم است که پیگیری می‌شود.
به گزارش فکرشهر از تسنیم، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقه قرآنی ترنم وحی استان بوشهر با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران برگزاری مسابقه قرآنی در استان اظهار داشت: استان بوشهر در ابعاد گوناگون دارای ویژه خاصی در عرصه قرآنی دارد و به حق و شایستگی به عنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه نخستین دهکده و پایتخت قرآنی کشور این استان تعیین شده تصریح کرد: امسال با برنامه‌ریزی انجام شده مجتمع و موزه بزرگ قرآنی کشور در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد پژوهشگاه قرآنی در استان بوشهر تأکید کرد: تأسیس دانشگاه علوم قرآنی در استان بوشهر یکی از برنامه‌های مهم است که پیگیری می‌شود.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه این استان در عرصه قرآن دارای پیشینه درخشان و باسابقه طولانی است گفت: استان بوشهر دارای جایگاه ویژه در قرائت، حفظ، تجوید، کتابت، تفسیر، گسترش فرهنگ و دیپلماسی قرآنی در ادوار مختلف تاریخی است.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه قرآن کریم یک کتاب عادی نیست افزود: تمام امور اخلاقی، معرفتی، رفتاری و پیشرفت در فضا دنیا و آخرت در قرآن کریم عرضه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، انسان بدون قرآن را انسان محروم از هدایت‌های خداوند متعال دانست و تأکید کرد: تجلی خداوند در عرصه هدایت به جامعه بشری، کتاب آسمانی است و انسان به دور از خداوند از هدایت‌های پروردگار عالم دور می‌شود.

وی خدا محوری و خداگرایی را نشان از بصیرت و آگاهی دانش انسان دانست و بیان کرد: قرآن کتاب تمام حقایق عالم وجود و پیش‌روی انسان است و باید قرآن موتور حرکت همه انسان‌‌ها در همه امور باشد.

امام جمعه بوشهر، باتأکید بر احیا شناساندن جایگاه قرآن و حقایق‌های آن گفت: باید جایگاه و ویژگی‌های قرآن کریم به جامعه بیش از این شناخته شود تا مردم برای رسیدن به کمال و سعادت از آن بهره‌مند شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر