پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۵۹۲
پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۴

فکرشهر: استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت بالای تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل و قطب تولید میگو پرورشی کشور در استان گفت: با محوریت بازرگانی و مشارکت دستگاه‌های مختلف جشنواره گوجه‌فرنگی و میگو در استان بوشهر برگزار شود.
به گزارش فکرشهر از تسنیم، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در نشست جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر توجه به توسعه فضای کسب و کار و رفع مشکلات این حوزه را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: باید شاخص‌های تغییر روند بهبود فضای کسب و کار و راهکارهای کمی و کیفی بر اساس شاخص‌های مورد نظر در برطرف شدن مشکلات ارائه شود.

وی باتأکید بر تعیین زمان اصلاح فضای کسب و کار و شاخص‌های کمی و کیفی آن گفت: اولویت استان بوشهر توجه به طرح‌های اشتغال‌زایی است که باید در این عرصه تلاش ویژه و حداکثری شود.

استاندار بوشهر با اشاره به بحران در بخش‌های تأمین آب و برق در کشور و ضرورت مدیریت مصرف در این بخش‌ها خاطر نشان کرد: هر چند وضعیت استان بوشهر نسبت به دیگر نقاط در عرصه اجرا طرح‌های آبرسانی و برق‌رسانی مطلوب‌تر است ولی باید مدیریت مصرف آب و برق در دستور کار همگان قرار گیرد تا از بروز بحران جلوگیری شود.

محمدی‌زاده تشکیل کارگروه تخصصی در واگذاری انشعابات آب، برق، گاز و خطوط ارتباط مخابراتی به واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای تسریع در توسعه سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم شود.

وی نقش مدیران دستگاه‌های اجرایی در حل مشکلات و رفع موانع را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید روش‌های لازم در تحقق مطالبات مردم بکارگیری و از واگذاری مسئولیت به دیگر حوزه‌ها و یا روش‌های دیگر اداری خودداری کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه حل بیش از 90 درصد مسائل استان در اختیار مدیران دستگاه‌ها است تصریح کرد: مدیران باید در رفع مشکلات و تحقق مطالبات مردم با استفاده از کارشناسان تخصصی دستگاه مربوطه اقدام و شجاعانه و مسئولانه در حل مشکلات عمل کنند.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه مقررات و دستورالعمل‌ها در همه استان‌ها وجود دارد گفت: باید راهکار اساسی برای رفع موانع و حل مشکلات مردم از سوی مدیران دستگاه‌‌های اجرایی تدوین و عملیاتی شود.

وی تغییر فضای کسب و کار را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: باید فضای استان بوشهر در عرصه سرمایه‌گذاری و تولید با همکاری بخش دولتی و خصوصی با ارائه راهکار روان و ساده تغییر کند.

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت بالای تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل و قطب تولید میگو پرورشی کشور در استان گفت: با محوریت بازرگانی و مشارکت دستگاه‌های مختلف امسال جشنواره گوجه‌فرنگی و میگو در استان بوشهر برگزار شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر