سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۶۵۸
جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۸

فکرشهر امام جمعه برازجان گفت: برای تأمین آب شرب چاره‌ای جز تأسیس دستگاه‌های آب شیرین کن در کنار دریا وجود ندارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی اظهار داشت: امام خمینی (ره) همچون جد بزرگوارش امیرمومنان (ع) جامع اضداد بود و بخش مهمی از میراث‌های گرانبهای ایشان از این ویژگی ناشی می‌شوند.

وی با تشریح برخی از ویژگی‌های امام راحل بیان کرد: امام خمینی فقیه زمان شناس، فیلسوف متبحر، عارف اجتماعی، سیاستمدار مسلط، مجاهد در راه خدا و رهبر و مدیر موفق بود.

امام جمعه برازجان اضافه کرد: اندیشه‌های ابتکاری امام مدل جدیدی از مدیریت و حکومت داری را به بشریت ارائه کرد که امروز در قالب میراث‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در اختیار ملل جهان قرار داد.

وی افزود: از جمله میراث امام می‌توان به اصل انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی، ولایت مطلقه فقیه، رهبری امام خامنه ای، وحدت و بیداری اسلامی، ایجاد اعتماد به نفس، روحیه استکبار ستیزی، مجموعه ۵۰ جلدی بیانات امام، مجموعه صحیفه نور و وصیت نامه سیاسی الهی اشاره کرد.

مصلح گفت: رسالت‌های ملت انقلابی ایران اطاعت و پیروی کامل و عملی از فرامین رهبری، حفظ روحیه انقلابی و مسؤولیت پذیری در قبال انقلاب اسلامی، حفظ روحیه استکبار ستیزی و قطع امید از بیگانگان، حمایت و دفاع از مظلومان، محرومان و مستضعفان جهان، انتخاب کارگزاران لایق، کارآمد و معتقد به مبانی امام و رهبری و استقامت و پایداری در برابر دشمنان است.

امام جمعه برازجان از آثار و برکات قیام ۱۵ خرداد به آشکار شدن ماهیت ضد دینی رژیم منحوس پهلوی، افشای توطئه‌های غرب علیه ملت ایران، بالا رفتن رشد سیاسی مردم ایران، شکل گیری گروه‌ها و تشکل‌های اسلامی، مشخص شدن چهره واقعی ملی گرایان، فروپاشی تز انگلیسی جدایی دین از سیاست، محوریت قرار گرفتن امام و روحانیت در امر مبارزات ضد رژیم و فراهم شدن زمینه‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد.

وی با خیر مقدم به معاون پارلمانی رئیس جمهور و تشکر از نماینده مردم دشتستان بابت دعوت ایشان چند خواسته و مطالبه مهم مردم شریف دشتستان را مطرح کرد و گفت: معضل کم آبی اعم از آب شرب و کشاورزی، مردم نجیب و شریف ما را رنج می‌دهد، مسؤولان عزیز باید برای حل این معضل یک برنامه ریزی بنیادی و اساسی میان مدت و بلند مدت داشته باشند.

مصلح بیان کرد: برای تأمین آب شرب چاره‌ای جز تأسیس دستگاه‌های آب شیرین کن در کنار دریا وجود ندارد با این وضعیت کم بارشی و خشکسالی و برای تأمین آب کشاورزی تکمیل سد دالکی و توسعه سدهای آبخیزداری می‌تواند چاره ساز باشد.

وی افزود: تنها بیمارستان شهید گنجی جوابگوی این شهرستان بزرگ نیست، باید برای تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور بودجه کافی تخصیص یابد و پروژه فعال شود.

امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: ایجاد شبکه راه آهن برای استان ما با این ظرفیت عظیمی که دارد یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که کار این پروژه به کندی انجام می‌گیرد.

وی گفت: چاره‌ای برای اشتغال، مسکن جوانان، معیشت، گرانی و تورم افسارگسیخته داشته باشید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر