جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۶۶۵
جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۸

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: رفت و آمدهای گردشگری چه در بخش دلوار و چه در خاییز با حفظ بافت فرهنگی و سنتی منطقه همراه باشد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت السلام حیبب پهلوزاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اهرم ضمن تسلیت فرار رسیدن ایام رحلت بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: ۱۴ خرداد سالروز وفات بزرگ مردی از تبار و جریان ابراهیم خلیل است که با تبر ولایت بر فرق و گرده بت‌های زمان زدند، بزرگ مردی که از تبار حضرت موسی بود و فرعون‌های زمان را غرق کردند، بزرگ مردی که نه از شرق ترس و واهمه‌ای داشت و نه از غرب.

امام جمعه اهرم بیان کرد: گرچه بزرگ مردی از تبار انبیا و صالحان در خرداد ۶۸ از بین ما رفت اما خداوند برای استدام این انقلاب خلف صالح آن حضرت مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای مدظله العالی را به سکانداری این انقلاب تفضل کرد که گذر دادن این انقلاب و نظام از بحران‌های بعد از جنگ و شبیخون‌های فرهنگی و تحریم‌ها و تحدیدها و نفوذها؛ نشانه حکمت و درایت و حفیظ و امین بودن ایشان است.

وی تاکید کرد: الحمدلله بعد از ۴۳ سال این انقلاب در سراسر عالم مایه امید محرومان و مستضعفان عالم است. اگر حضرت امام راحل در بهمن ۵۷ فرمودند من به پشتیبانی از این ملت تو دهن این دولت می زنم، امروز هم امام قائد ما به پشتیبانی از ایمان و تقوای شما مردم ایران اسلامی و جبهه مقاومت در خارج از ایران می‌فرماید زمان بزن و در رو تمام شده است اگر یکی بزنید ده تا می‌خورید و خوردند در عین الاسد و سوریه و عراق و توقیف نفتکش‌های انگلیس و یونان.

پهلوزاده خاطرنشان کرد: از خداوند تبارک و تعالی خاضعانه می‌خواهیم انقلاب اسلامی مردم ایران اسلامی و جبهه مقاومت در سراسر دنیا را به حکومت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف متصل کنید.

وی افزود: حضرت امام راحل رضوان الله تعالی علیه در ۱۵ خرداد ۴۲ با فریاد بلند این سوال مطرح کردند که دستگاه بنی امیه و دستگاه یزید تنها با امام حسین سر جنگ داشتند، این رفتار با زن‌ها و اطفال و اسارت و آوارگی برای چه بود؟ حضرت امام می‌فرماید: «اینها با اساس اسلام مخالف بودند نه با شخص.

امام جمعه اهرم ادامه داد: همانطور که دستگاه یزید می‌خواست از اساس همه اسلام را از بین ببرد امروز هم اسرائیل نمی‌خواهد در مملکت ما دانشمند باشد، امروز هم اسرائیل نمی‌خواهد در مملکت ما قرآن باشد، نمی‌خواهد علمای دین باشند لذا اینها را سد راه خود می بیند همانطور که امام حسین و اهل بیت را سد راه خود می دیدند».

وی اضافه کرد: همانطور که مسیر ولایت و مکتب اهل بیت علیهم السلام را با سقیفه تحریف کردند، خیال می‌کنند ما حکمیت را فراموش می‌کنیم که با برجام ها قدرت و اقتدار انقلاب اسلامی بشود مصالحه کرد.

پهلوزاده افزود: خیال می‌کنند اسلام ما اسلام ابوموسی اشعری است و در حکمیت قرن ۱۵ فریب سامری‌های زمان را می‌خوریم. حضرت امام رضوان الله تعالی علیه به ما آموخت که باید در مقابل ابرقدرت‌ها باید ایستاد و ایستادیم و امروز صدای شکستن هیمنه استکبار در خاور میانه به گوش می‌رسد.

وی ادامه داد: حضرت امام رضوان الله تعالی علیه به ما آموختند برای حمایت از مستضعفین عالم نه تنها امت اسلام بلکه همه امت‌های زیر سلطه استکبار را باید حمایت کرد و مساله فلسطین را مساله اول بشریت دانستند. به ما آموختند اگر می‌خواهیم در مقابل زورگویان عالم بایستیم باید از اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله تبعیت کنیم. به ما آموختند که آمریکا شیطان بزرگ است و همواره بیداری ملت لازمه صیانت از ارکان انقلاب اسلامی است. پیوسته به خیانت‌های انها مطلع می‌شوی.

امام جمعه اهرم گفت: دشمنی که شبانه روز در حال خیانت و توطئه است، ۴۳ سال است شبانه روز درحال فتنه گری هستند و بعد از آتش زدن قرآن، توهین به ساحت مقدس امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا شروع کردند.

وی خاطرنشان کرد: بر مسئولین ارشاد لازم است ساحت هنر را از لوس انسان‌هایی که از مرتبه حیوانی خارج نشده اند و در حیطه شهوات گرفتار شده اند و فضای معنوی جامعه را با تراوشات ذهنی خودشان لجن مالی و سیاه نمایی می‌کنند برخوردی شود که مایه عبرتی شود برای دیگران.

پهلوزاده افزود: آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب باید توسط هنر فاخر و هنرمندان متعهد به دنیا معرفی شود. سبک تولید محتواهای سینما و هنر نباید با قواعد و پروتکل‌های جشنواره‌های اسکار و کن باشد و در مقابل، امثال جشنواره عمار تقویت شود.

وی افزود: ۱۵ خرداد روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است که لازم است اوقاف با همکاری هیئت امناهای بقاع متبرکه امامزادگان نسبت به حراست از موقوفه‌ها و ایجاد زیرساخت فضاهای معنوی و همچنین فضاهای تفریحی در کنار این بقاع از این ظرفیت بسیار ارزشمند معنوی برای بهره مندی مردم شهرستان یک همت جهادی و یک تحول لازم دارد.

پهلوزاده یاد آورشد: روز جهانی محیط زیست هم در پیش داریم از این عزیزان که شبانه روز در حال حراست از محیط زیست و طبیعت هستند تشکر می‌کنیم.

امام جمعه اهرم گفت: باتوجه به رفت و آمدهای گردشگری چه در بخش دلوار و چه در خاییز لازم است نسبت به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی اهتمام لازم صورت بگیرد و نکته مهم‌تر حفظ بافت فرهنگی و سنتی منطقه باید حفظ شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر