پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۶۷۹
جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

فکرشهر: معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به تدوین سند تحول دولت در ۳۷ موضوع اصلی گفت: در این راستا دانشگاه‌ها باید در راس برنامه‌های سند تحول دولت قرار بگیرد و پیشگام باشند.
به گزارش فکرشهر از تسنیم، سید محمد حسینی امشب در نشست با استادان و مسئولان دانشگاه‌های استان بوشهر، مراکز آموزش عالی را پشتوانه فکری دولت دانست و اظهار داشت: دانشگاه در جامعه نقش مهم و اساسی در پیشرفت و توسعه ایفا می‌کنند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل ویژگی‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: امام راحل از ویژگی‌های مختلف در جنبه‌های مختلف سیاسی، فقهی، عرفانی، فلسفی، انقلابی، مجاهدت، شجاعت برخوردار بود.

وی به جنبه علمی امام راحل پرداخت و تصریح کرد: امام خمینی (ره) در 27 سالگی دروس علمی از جمله فلسفه، فقه و اصول تدریس می‌کردند و در این راستا کتاب‌های مختلفی منتشر کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه امام راحل در سال 1323 موضوع حکومت اسلامی مطرح کردند گفت: باید شخصیت امام راحل از جهات گوناگون به جامعه به ویژه دانشجویان معرفی شود که در این راستا استادان دانشگاه‌ها نقش مهمی دارند.

حسینی با اشاره به اینکه امام راحل در تقوا، عرفان، معرفت، اخلاق و دیگر موضوع‌های فلسفی و علمی از جایگاه بالایی برخوردار بودند گفت: باید ویژگی‌های امام راحل به نسل جوان از جمله دانشجویان منتقل شود.

وی از برگزاری اجلاس هفتم کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در تهران خبر داد و بیان کرد: این اجلاس هفته آینده با شعار تحول، تبیین، تولید و دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور تدوین سند تحول دولت را مورد اشاره قرار داد و افزود: این سند در 37 موضوع در بخش‌های مختلف تدوین شده که در این راستا دانشگاه‌ها باید در راس برنامه‌های سند تحول دولت قرار بگیرند و پیشگام باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر