پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۷۸۴
يکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۳

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با تداوم روند افزایشی دما، میزان دما در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان به ۴۷ درجه رسید.

به گزارش فکرشهر، محمدرضا انصاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مدت یاد شده شهرهای جم، گناوه و دیلم دمای ۴۲.۵ درجه سانتیگراد را تجربه کردند و دما در عسلویه و خارگ نیز به ۴۱ درجه سانتیگراد رسید.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با وزش بادهای جنوبی، رطوبت و شرجی هوا در سطح استان به طور نسبی از مقدار بالایی برخوردار باشد.

انصاری ادامه داد: تا اواخر هفته دمای هوا در غالب مناطق استان روند افزایشی خواهد داشت و در برخی از روزها به خصوص اواخر هفته، دمای هوا در برخی نقاط به آستانه ۵۰ درجه خواهد رسید.
وی یادآور شد: همچنین در روز پنجشنبه با تغییر جهت جریانات به سمت شمالی و تداوم وزش آن در روز جمعه، سواحل استان مواج و متلاطم خواهد بود.

انصاری اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده آرامش نسبی جو و دریا در اغلب ساعات تا روز چهارشنبه است.

وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی افزایش ابر و طی صبحگاه در برخی از نقاط با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

انصاری افزود: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۶ و در طول روز تا ۳۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۱۸ بامداد، جزر اول ساعت ۰۴:۰۷،  مد دوم ساعت ۱۱:۵۴ و جزر دوم ساعت ۲۰:۰۰ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر