پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۸۸۹
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۴

فکرشهر: یک کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل در توییتی تاکید کرد که ایران زیر فشار تحریم‌ها "با خوشرویی" به همکاری با آژانس انرژی اتمی نخواهد پرداخت.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، رضا نصری، روز دوشنبه در توییتی نوشت:  ایران دو دهه در برابر تحریم‌ها دوام آورد و بهای گزافی پرداخت تا تنها ثابت کند که سرافزارتر از آن است که به فشار و تهدیدات پاسخ دهد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدیرکل این آژانس و شورای حکام باید تا الان پیام را دریافت کرده باشند. ایران زیر فشار با خوشرویی همکاری یا کمکی ارائه نخواهد کرد.

وی چندی پیش نیز در توییتر خود نوشته بود: بعد از طرح دو پرسش در مورد دکترین «ابهام استراتژیک» – که اسرائیل تحت پوشش آن سلاح‌های هسته‌ای خود را پنهان می‌کند – و طرح نکاتی در مورد «بی‌طرفی» آژانس در قبال ایران، آقای گروسی، مدیرکل آژانس، من را بلاک کردند! نشان می‌دهد پرسش‌های خوبی بود که در سفر به اسرائیل معذب‌شان کرده‌!

رضا نصری پیشتر و زمانی که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اسرائیل به سر می‌برد از او مطرح کرده و پرسیده بود: آقای گروسی، تا در اسرائیل حضور دارید می‌توانید موضع دقیق خود را در مورد مقوله «ابهام استراتژیک» روشن کنید؟ به عبارت دیگر، آیا دولت‌ها می‌توانند با توسل به این دکترین از تفحص آژانس طفره بروند؟ آیا به نظر شما عادلانه – و نشانی از بی‌طرفی آژانس – است که ایران به دلیل ادعای عدم ارائه «توضیحات معتبر فنی» به شما مورد مواخذه قرار گیرد، حال اینکه اسرائیل ظاهراً مجاز باشد سلاح‌های کشتارجمعی هسته‌ای خود را «رسما» با استناد به این دکترین مخفی نگه دارد؟

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر