جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۹۵۲
سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: ترویج فرهنگ بی دینی و دوری از برنامه‌های های مذهبی از سیاست‌های دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی زاده در نشست با کارگزاران حج و زیارت استان بوشهر افزود: با توجه به تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان؛ کارگزاران حج و زیارت در جبهه فرهنگی فعالیت می‌کنند و نقش مهمی در دفاع از انقلاب اسلامی دارند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: حجاج درخط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند و باید مراقب دسیسه های جبهه استکبار باشند.

وی با بیان اینکه کارگزاران حج و زیارت استان بوشهر از پیشینه تاریخی درخشان و درخور تحسین برخوردار هستند خاطر نشان کرد: دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی و صیانت از دستاوردهای نظام اسلامی یکی از رسالت‌های کارگزاران حج و زیارت است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه دشمنان از همه ترفند و دسیسه ها  برای نارضایتی مردم استفاده می‌کنند گفت: مشکلات اقتصادی جامعه بدون شک برطرف می‌شود و از این سختی‌ها گذر و عبور خواهیم کرد.

استاندار بوشهر باتأکید بر برنامه‌ریزی ویژه برای برگزاری اربعین حسینی تصریح کرد: کارگزاران حج و زیارت برای برگزاری مراسم اربعین حسینی که تاثیر مهمی در معنویت، عرفان و اخلاق جامعه دارد از هم اکنون برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر گفت: زایران امسال حج تمتع مربوط به سال ۹۹ هستند که پول و کلاس های آموزشی رفته اند اما به دلیل شیوع کرونا موفق به اعزام نشدند.

عبدالرسول رنجبر افزود: سال ۹۹،  ۹۰۰ نفر از زائران بوشهری نسبت به واریز پول اقدام کردند که از این شمار با توجه به کاهش سهمیه اعزام تنها زمینه اعزام ۴۵درصد از آنان معادل ۴۷۵ نفر در سال جاری فراهم شده است.

وی بیان کرد: این شمار در پنج کاروان ۳۱ خرداد ماه در قالب ۲ پرواز به جده اعزام و ۳۰ تیرماه باز می گردند.

رنجبر گفت: سال ۹۸  یکهزار و ۱۳۵ نفر از حجاج استان بوشهر در هشت کاروان به حج اعزام شدند.

وی در باره اعزام حاجیان بالای ۶۵ سال سن یادآور شد: شمار این داوطلبان اعزام به حج تمتع  ۲۲هزار نفر است که از این شمار ۱۹۰ نفر در استان بوشهر هستند و سال آینده به سفر حج اعزام می شوند.

رنجبر گفت: همچنین امسال علاوه بر این حاجیان ۱۷ نفر عوامل اجرایی نیز کاروان های حج استان بوشهر را همراهی می کنند.

وی افزود: کاروان های حج در استان بوشهر شامل یک کاروان ۱۳۵ نفره مربوط به بوشهر و بخشی از دشتستان، کاروان ۸۵ نفره گناوه و دیلم و بخش دیگری از دشتستان، ۸۵ نفره دشتی و تنگستان، ۸۵ نفره دیر،گنکان و جم و ریز و یک کاروان ۸۵ نفره اهل سنت هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر