جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۰۴۴
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

فکرشهر: اولین جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان به ریاست رحیمی  فرماندار بوشهر، با حضور خانم زنگنه نژاد مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، عابدی معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار، علوی تبار بخشدار مرکزی و دیگر اعضا در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری بوشهر، فرماندار شهرستان در ابتدا با اشاره به ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی وزارت کشور گفت: سیاست گذاری جمعیتی یک موضوع با اهمیت است و اصلاح شیوه عملکرد جمعیتی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور باید در دستور کار قرار گیرد.

صالح رحیمی بیان کرد: در حوزه جمعیت پراکندگی دستگاه‌ها زیاد است در نتیجه مهم‌ترین کار قرارگاه ایجاد هماهنگی و وحدت رویه بین دستگاه‌هاست؛ همچنین راهبری و تعیین ضرورت‌ها و اولویت‌ها با توجه به بحرانی بودن فضا از جمله وظایف اصلی قرارگاه است.

علوی تبار بخشدار بوشهر نیز در این راستا گفت: علی‌رغم مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود براساس برخی از  پژوهش‌های صورت گرفته در حال حاضر مهم‌ترین مانع افزایش جمعیت، مسائل فرهنگی است بنابراین باید بر مسائل فرهنگی تمرکز بیشتری داشته باشیم.

به گزارش فکرشهر، در ادامه جلسه روسا و نمایندگان ادارات حاضر به بیان نظرات خود پرداختند و مواردی از جمله تبلیغ ازدواج آسان، تسهیل تولید و افزایش اشتغال در راستای رفع مشکلات مالی و اقتصادی، تشویق و ترغیب به فرزندآوری و اطلاع‌رسانی وسیع در این زمینه و فعالیت بیشتر مشاوران شبکه بهداشت ودرمان، بهزیستی و دانشگاه‌ها در راستای تحقق این اهداف از موارد مطرح شده بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر