جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۰۵۰
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

فکرشهر: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه گفت: با پیگیری های این اداره یک جرثقیل برجی بزرگ در حال فعالیت یک کارگاه ساختمانی به علت رعایت نکردن ایمنی و استانداردهای لازم برای حفظ جان و ایمنی مردم با دستور دادستان و همکاری فرمانداری این شهرستان، تعطیل و پلمب شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، کریم صفایی افزود: این تصمیم بر اساس تبصره یک ماده قانونی ۱۰۵ مطابق با قانون کار پس از بازدید بازرس این اداره، تشخیص احتمال هر نوع حادثه خطرناک وجود داشت که  پس از ارایه گزارش به دادستان عمومی و دستور داده شده حکم پلمب در محل کارگاه در خیابان پاسداران اجرا و پایین کشیده شد.

وی اظهارداشت: این جرثقیل بدون رعایت نکات ایمنی در حال فعالیت برای احداث یک ساختمان طبق نظر اولیه چهارطبقه بود که  احتمال حادثه ناگوار در قبال آن وجود داشت و  این اداره ورود و از ادامه کار آن جلوگیری کرد.

صفایی گفت: دربازدیدی که از فعالیت این جرثقیل توسط بازرسان این اداره صورت گرفت، پایه‌های آن بدون ایمنی و پیچ و مهره محکم روی زمین تنها با گذاشتن چند قالب تکه بتنی سنگین مهار شده بود.

                                                       

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه افزود: ادامه فعالیت این جرثقیل منوط به اخذ مجوز و گواهی از شرکت های مشاوره طرف وزارت کار و ایمن سازی کردن آن است و در غیر این صورت ، هیچ وجه مجوزی صادر نخواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر