پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۱۲۱
جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

فکرشهر: سه کشور اروپایی (انگلیس، المان و فرانسه) طی بیانیه ای خواستار توقف فعالیت ها و تصمیمات جدید اتمی ایران شدند.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، متن این بیانیه در زیر آمده است:

ما دولت‌های فرانسه، آلمان و بریتانیا از آوریل 2021 با حسن نیت به صورت فشرده با ایران مذاکره کرده‌ایم تا برجام را به همراه سایر شرکت‌کنندگان برجام و همچنین ایالات متحده احیا کنیم. از مارس 2022 یک توافق معتبر وی میز بوده است که ایران و امریکا را به تعهداتش و امریکا را به برجام بازگرداند. ما متاسفیم که ایران از فرصت دیپلماتیک برای به نتیجه رسیدن توافق استفاده نکرده است. ما از تهران می خواهیم که اکنون این کار را انجام دهد. ما آماده به نتیجه رساندن توافق هستیم.

با وجود این، ایران اکنون در حال نصب سانتریفیوژهای پیشرفته جدید است و تصمیم خود را برای پایان دادن به تمام اقدامات شفاف ساز مرتبط با برجام به آژانس اعلام کرده است. این اقدامات، توانایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برای احیای تداوم اگاهی در مورد بخش‌های کلیدی برنامه هسته‌ای ایران، از جمله تولید سانتریفیوژها، به خطر می‌اندازد.

ما این گام‌ها را و همینطور اینکه این اقدامات، پاسخی به نگرانی‌های ابراز شده توسط شورای حکام آژانس - در قطعنامه‌ای که با حمایت قاطع تصویب شد - است، محکوم می کنیم. این اقدامات تنها وضعیت را بدتر می کند و تلاش های ما برای احیای اجرای کامل برجام را پیچیده می کند.

این اقدامات همچنین در مورد تعهد ایران ببرای حصول نتیجه ای موفق در مذاکرات، تردید بیشتری ایجاد کردند. ما از ایران می‌خواهیم که اجرای پروتکل الحاقی و همه اقدامات نظارتی و راستی‌آزمایی مرتبط با برجام را از سر بگیرد، افزایش فعالیت هسته‌ای خود را متوقف کند و فوراً توافق را که در حال حاضر روی میز است را به نتیجه برساند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر