جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۱۶۰
جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۱

فکرشهر: امام جمعه خورموج با تاکید بر اینکه کشاورزان نباید مورد بی‌مهری قرار بگیرند، گفت: بخش کشاورزی در دشتی نیازمند توجه و برنامه ریزی ویژه است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه خورموج با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات جهاد کشاورزی در سطح شهرستان اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی در این شهرستان، کشاورزی است و این منطقه از استعداد لازم برای توسعه و پیشرفت کشاورزی برخوردار است.

وی اضافه کرد: تلاش شبانه روزی و برنامه ریزی برای توسعه بخش کشاورزی و توجه بیشتر به کشاورزان زحمتکش مورد انتظار است و بخش کشاورزی در این شهرستان نیازمند توجه و برنامه ریزی ویژه است.

امام جمعه خورموج بیان کرد: باید با یک برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت به رونق بخش کشاورزی کمک کنیم و نگذاریم بخش کشاورزی و کشاورزان مورد بی مهری قرار گیرند.

وی افزود: ارائه خدمات لازم به کشاورزان و تأمین ادوات کشاورزی، برنامه ریزی جهت رونق صادرات محصولات، خرید تضمینی برخی محصولات توسط دولت، توجه به بیمه محصولات کشاورزی جهت جبران خسارت‌های احتمالی، توسعه و گسترش گلخانه‌ها، تغییر روش آبیاری جهت مدیریت مصرف آب و حفاظت از منابع زیر زمینی، برخی از اقدامات و برنامه‌هایی که به رونق بیش از پیش کشاورزی در منطقه کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که کشاورزان این روزها مکرر گله مند هستند بحث قطعی برق در برخی گلخانه‌ها و یا مزرعه‌های کشاورزی تابستانه است. اعمال برنامه قطعی و خاموشی برق، برای محصولات کشاورزی و گلخانه‌ها خسارت زاست و باید بهتر مدیریت شود.

زاهددوست خاطرنشان کرد: متأسفانه اکثر گلخانه‌ها به تجهیزات تأمین برق اضطراری مجهز نیستند و با قطعی برق و افزایش دما دچار مشکل و خسارت سنگین می‌شوند که مجموعه جهاد کشاورزی این مسئله را پیگیری و از حقوق کشاورزان دفاع کند.

وی ادامه داد: مراکز مرغ داری‌ها هم داری وضعیت مشابه هستند و حتی منازل اشخاصی که در کنار مزرعه شأن سکونت دارند هم تحت تأثیر قرار گرفته و برق شأن قطع می‌شود لذا به نظر می‌رسد باید در اعمال خاموشی‌ها تجدید نظری صورت گیرد و جلوی این مشکلات گرفته شود.

لزوم حضور مقامات کشوری در دشتی

امام جمعه خورموج افزود: ظرف ۱۰ روز گذشته دو مقام عالی‌رتبه کشوری به استان سفر کرده اند اما متأسفانه هیچکدام از این دو بزرگوار به صورت میدانی در شهرستان دشتی حضور نیافته اند.

زاهددوست گفت: ما از اینکه این بزرگواران در یک شهرستان دیگری حضور یافته اند هیچ گله‌ای نداریم اما عرضمان این است که حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور و معاون وزیر ارتباطات برای بررسی مشکلات مردم در شهرستان محروم دشتی هم لازم بود ولی متأسفانه این امکان برای شهرستان ما فراهم نشد.

وی تاکید کرد: ممکن است مسئولان بگویند مشکلات را شفاهاً منتقل کرده باشند اما قطعاً بازدید میدانی لطف و تأثیر بیشتری دارد و می‌توان به حل مشکلات مردم کمک بیشتری کند.

امام جمعه خورموج اظهار داشت: از استاندار جهادی استان تقاضا می‌کنم با توجه به محرومیت دشتی در زیرساخت‌های مختلف که خود جنابعالی هم به آن اذعان دارید اینگونه فرصت‌های ارزشمند را از شهرستان محروم دشتی دریغ نکنید و پای مسئولان کشوری را بیشتر از قبل به این شهرستان باز کنید تا برای ما فرصت بیان مشکلات و مطالبه گری بیشتری فراهم شود.

وی ادامه داد: با گذشت چند سال از کارزار فشار حداکثری به ایران امروز خود مقامات آمریکایی مکرر اعتراف می‌کنند که این اقدام با شکست مواجه شده است. اعمال فشار اقتصادی یک ابزاری برای دستیابی آمریکا به اهداف خود در منطقه بود اما امروز همه دنیا می بیند که تحریم ایران در سطح فشار اقتصادی و یک اقدام تنبیهی باقی مانده و هیچ یک از اهداف آنها تحقق نیافته است.

زاهددوست تصریح کرد: افزایش چشمگیر مبادلات تجاری ایران با همسایگان و کشورهای غیرهمجوار، عضویت ایران در اتحادیه‌های اقتصادی، انعقاد توافقات راهبردی، عدم اتکا به صادرات نفت و تک‌محصولی و افزایش توان ایران با غنای ۲۰ و ۶۰ درصدی در عرصه هسته‌ای نتایج شکست کارزار فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: این شکست حاصل استقامت و صبر انقلابی ملت فهیم ای آن اسلامی و رهبری حکیمانه ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای است و این ملت تا شکست کامل و خفت و ذلت نهایی دشمنان دست از صبر و استقامت خسته نخواهند شد و قطعاً وعده‌های نصرت و یاری الهی شامل حال این ملت خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر