شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۱۸۳
جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

فکرشهر: کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه پنج شنبه مدعی شد که اسرائیل در چندین کشور خاورمیانه از جمله امارات متحده عربی و بحرین، یک سامانه راداری مستقر کرده است که هدف از آن «مقابله با تهدیدهای موشکی ایران» است.
به گزارش فکرشهر از شفقنا به نقل از الجزیره و عربی پست، این کانال همچنین اشاره کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حال ترویج توافقنامه همکاری دفاعی بین اسرائیل و بسیاری از کشورهای عربی علیه «تهدیدهای ایران» است.

کانال مذکور همچنین گزارش داده است: براساس این توافق در حال ظهور، آمریکا، همکاری بین اسرائیل و ۹ کشور عربی حاشیه خلیج(فارس) به علاوه مصر، اردن و عراق را محقق خواهد ساخت.

تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: اسرائیل تدابیر نظامی و امنیتی را با بسیاری از کشورهایی که با آنها روابط دیپلماتیک ندارد از جمله عراق- که اخیرا عادی سازی روابط با اسرائیل را ممنوع کرده- هماهنگ خواهد کرد.

این کانال در ادامه گزارش خود آورده است: به عنوان بخشی از این پیشنهاد، پنتاگون قصددارد یک استراتژی امنیتی را در برابر یک سری تهدیدات ناشی از ایران پیش ببرد و پیش نویس این توافق که هنوز نهایی نشده، پنتاگون را ملزم می کند که ظرف ۱۸۰ روز یک طرح کامل دفاعی را علیه حملات هوایی و موشکی و سایر حملات ایران ارائه کند.

براساس گزارش الجزیره، این طرح از سوی اعضایی در کنگره آمریکا ارائه شده که براساس آن، وزارت دفاع آمریکا در راستای ادغام سامانه های دفاع هوایی اسرائیل و کشورهای عربی تلاش خواهد کرد.

این تحولات همزمان با سفر پنج شنبه نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات صورت می گیرد که به دعوت شیخ محمد بن زاید انجام شده است.

سخنگوی کابینه اسرائیل در این باره گفت: بنت در این سفر درباره همکاری امنیتی و چالش ناشی از ایران و پیامدهای آن و همچنین گزارش اخیر شورای حکام سازمان ملل با رئیس امارات گفتگو کرده است.

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نیز در این باره مدعی شد: ادغام پدافندهای هوایی اسرائیل و کشورهای عربی باعث محافظت از آنها در برابر حملات موشکی و هوایی ایران می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر