جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۴۱۳
سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

فکرشهر: مدیر شعب بانک کشاورزی استان بوشهر گفت: در خردادماه جاری تاکنون ۱۸۱ میلیارد ریال تسهیلات مردمی سازی یارانه‌ها به ۵۶ نفر از فعالان واحدهای آبزی پروری، مرغداری و دامداری در این استان پرداخت شده است.

به گزارش فکرشهر، عباس قایدی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: تاکنون ۵۱۶ نفر در استان بوشهر برای دریافت دامدار کارت و تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش واحدهای آبزی پروری و مرغداری و دامداری درخواست خود را در سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری جهاد کشاورزی (سیتا) ثبت کرده‌اند که از این شمار ۳۲۴ نفر با گرفتن معرفی‌نامه و به شعب بانک کشاورزی هدایت شدند.

وی افزود: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش ارزان قیمت در راستای برنامه‌های دولت در طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و با هدف حمایت از صنعت دام و طیور و آبزی پروری در حال انجام است و از اولویت های بانک کشاورزی قرار دارد.

قایدی‌زاده عنوان کرد: دامدارکارت با سقف اعتبار ۲ میلیارد ریال، نرخ بهره ۱۰ درصد و بازپرداخت دوره ۹ ماهه صادر می‌شود و برای تامین نهاده‌های مورد نیاز و مواد اولیه تولید در نظر گرفته شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: در راستای تعاملات انجام شده، این تسهیلات به همه افراد متقاضی بدون توجه به سابقه آنها از نظر چک برگشتی، بدهی معوق و دیگر محدودیت‌ها، با ضمانت‌های تسهیل شده اختصاص می‌یابد.

قایدی‌زاده اضافه کرد: این تسهیلات در کمترین زمان ممکن پس از ثبت درخواست و مراجعه به بانک پرداخت می‌شود و بر اساس اعلام دولت روند ثبت تقاضا و پرداخت تسهیلات تا پایان شهریورماه  ادامه دارد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: سال گذشته نیز صدور دامدار کارت با هدف حمایت از کشاورزان و دامداران تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال با نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت یک ساله در کشور و استان بوشهر اجرا شد که در این قالب ۳۳۳ میلیارد ریال به ۸۰۴ نفر  پرداخت شد.

وی افزود: دامدارانی که سال گذشته و سال جاری از تسهیلات دامدار کارت استفاده کرده‌اند نیز می توانند بر اساس تعداد دام موجود تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر