شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۴۱۴
سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴

فکرشهر: بخشدار ریگ گفت: در اجرای فاز اول طرح جامع توسعه این بندر، محل (دایک)، تجهیزات و امکانات لازم برای جمع آوری گل و لای پروژه لایروبی خور این بندر فراهم و آماده شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، ضرغام محمدی افزود: در بازید صورت گرفته از محل کارگاه پروژه، ۲ دستگاه بولدوزر از ظرفیت داخلی و تجهیزات لازم برای عملیات آماده سازی دایک و جمع‌آوری گل ولای استحصال شده از خور تامین شده است.

وی اظهارداشت: حجم جمع آوری رسوبات لایروبی فاز اول خور در دایک ۳۰۰ هزار مترمکعب و در محدوده ای به وسعت حدود پنج هکتار پیش بینی شده است.

محمدی گفت: براساس هماهنگی به عمل آمده از طریق دستگاه‌های ذیربط، ضمن فراهم بودن امکان تردد شناورها در طول اجرای طرح، خللی در زمینه پهلوگیری شناورها و تخلیه کالا ایجاد نخواهد شد.

بخشدار ریگ افزود: برای اجرای پروژه توسعه امور بندری ٨٠٠ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده که تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان برای فاز اول لایروبی خور (آبراه دریایی)، اختصاص یافته است.

وی بیان کرد:  خور این بندر به علت لایروبی نشدن چندین ساله، علاوه بر اینکه پهلوگیری شناورها را با مشکل جدی مواجه کرده موجب تاخیر در تخلیه کالاها و خسارت بر  شناورها می‌شود.

محمدی اظهارداشت: هم اینک ورود شناورها به محل لنگرگاه و اسکله تخلیه کالا تا زمانی که لایروبی نشده به سختی و تنها در زمان مد دریا و در یک باریکه‌ای که ایجادشده امکان پذیر است و هنگام جزر انجام نمی‌شود.

بخشدار ریگ گفت: از دیگر  مشکلات بندری، پایین بودن سطح ایمنی محدوده آن  از جمله نبود تجهیزات کافی اطفای حریق و استقرار مخازن ذخیره آب متناسب با تعداد موتور لنج ها است که  در صورت بروز آتش سوزی تعداد زیادی از موتورلنج‌ها و اموال موجود طعمه حریق خواهد شد.

طرح جامع توسعه بندرریگ در سه فاز و به مدت ۱۵ سال اجرایی خواهد شد.                                                                      

احداث اسکله تجاری، لایروبی موقت کانال و مسیر دسترسی، احداث دایک استحصال اراضی به طول ۶۸۵ متر، لایروبی کانال ناوبری ، حوضچه و پای اسکله، تغییر مسیر رودخانه سیلابی رودشور، زیرسازی و بهسازی جاده دسترسی موجود، معابر داخلی ، دروازه محدوده گمرکی و دیوارکشی پیرامونی و تاسیسات عمومی از عمده برنامه‌های  فاز اول این طرح است.

آماده سازی اراضی موردنیاز، برج کنترل ترافیک دریایی، احداث معابر داخلی، اطاله تله رسوب گیر بازوی محافظ غربی به طول ۱۵۰ متر، اسکله جستجو و نجات دریایی به همراه بازوی دسترسی، احداث بازوی سنگی محافظ شرقی، یک باب سوله انبار ، ساختمان های اداری و گمرک، ساختمان آتش نشانی و تاسیسات عمومی جزو مرحله دوم و احداث اسکله تجاری، آماده سازی اراضی موردنیاز، ساختمان های خدمات عمومی و رفاهی، بهداری( اورژانس سوانح)، ادارات داخلی بندر شمال قرنطینه، استاندارد و ایمنی، پد بلاگرد ، فضای سبز  و تاسیسات عمومی آب ، برق، فاضلاب و مخابرات در فاز سوم توسعه بندرریگ طراحی و پیش بینی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر