پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۴۳۹
سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲

فکرشهر: شماری از مردم و مسئولان شهرستان دیر خواستار تکمیل و راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان امام هادی (ع)  این شهرستان با حمایت افراد خیر و مسئولان شدند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، شماری از همراهان بیماران شهرستان دیر که برای انجام دیالیز به بیمارستان شهرستان همجوار ( کنگان) مراجعه کرده بودند به خبرنگار ایرنا گفت: برای احداث بخش دیالیز بیمارستان دیر هزینه ها و تلاش زیادی صورت گرفته است و با توجه به دوری راه و مسافت تا شهرستان همجوار، درآمد کم خانواده ها و مشکلات خاصض این بیماران، راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان امام هادی (ع) دیر ضروری است.

یک همراه بیمار دیالیزی شهرستان دیر اظهارداشت: هزینه هر تاکسی رفت و برگشت تا شهرستان همجوار روزانه ۱۰۰ هزارتومان است و اکنون که ساختمان بخش دیالیز بیمارستان دیر آماده شده است از افراد خیر و مسئولان استان بوشهر درخواست می شود که هر چه زودتر تجهیزات این بخش را تامین تا این خانواده ها از گرفتاری نجات پیدا کنند.

طالب عاشوری افزود: داروهای ویژه بیماران دیالیزی هم باید هر ۲ هفته یک بار تزریق شود که این هم بندرت پیدا می شود و مسئولان درزمینه تامین این داروها چاره اندیشی کنند.

سرپرست بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر در این ارتباط گفت: این شهرستان ۲۵ بیمار دیالیزی دارد که برای تردد به شهرستان همجوار برای قشر ضعیف و فقیر مشکلاتی ایجاد می شود.

محمد رضا صالحی افزود: با کمک فرد خیر بومی ساختمان بخش دیالیز بیمارستان با ظرفیت اولیه ۱۳ تخت در شرف افتتاح و بهره برداری قرار دارد اما مشکل اولیه این بخش تجهیزات و سیستم های سرمایشی و اداری است که به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: هر بیمار در هفته سه بار دیالیز می‌شود که هزینه آن نیز برای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر رقم بسیار بالایی است و اگر بخش دیالیز بیمارستان آماده شود بیماران و همراهان آنان با خیال راحت خدمات دهی می گیرند و دیگر به شهرستان همجوار رفت و آمد نخواهند کرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ساختمان بخش دیالیز بیمارستان امام هادی توسط خیر سلامت احداث شده است که برای تامین تجهیزات این بخش نیاز به کمک مسئولان و مشارکت افراد خیر داریم.

عباس آدمیت نسب افزود: اگر این بخش راه اندازی شود بخش عمده ای از مشکلات بیماران دیالیزی  برطرف خواهد شد.

وی نقش افراد خیر در همکاری با بخش سلامت شهرستان مهم دانست و گفت: افراد خیر سلامت همیشه در آماده کردن زیرساخت های سلامت شهرستان همیار و همکاری خوبی برای حوزه سلامت بوده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر