شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۱۵۴۷۱
سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

فکرشهر: نخستین همایش سه‌جانبه متخصصان محیط زیست، پارک علم و فناوری خلیج فارس و سازمان‌های مردم‌نهاد در تبدیل چالش‌های زیست‌محیطی منطقه پارس جنوبی به فرصت‌های بهبود در پالایشگاه یکم مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، دبیر نخستین همایش سه‌جانبه متخصصان محیط زیست، پارک علم و فناوری خلیج فارس و سازمان‌های مردم‌نهاد در تبدیل چالش‌های زیست‌محیطی منطقه پارس جنوبی به فرصت‌های بهبود به خبرنگار ما گفت: امیدواریم خروجی این همایش به شناخت بیشتر توانمندی های شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری بیشتر صنایع با آنان برای رفع چالش های زیست محیطی در پایتخت انرژی ایران بینجامد.

خانم بیژنی افزود: این شناخت و همکاری می تواند موجب کاهش آلایندگی های صنایع در پارس جنوبی شود.

کمالی یکی از اعضای سازمان های مردم نهاد عسلویه در حوزه محیط زیست نیز مهمترین درخواست‌های بومیان از صنعت را کاهش آلایندگی صنایع، گسترش فضای سبز شهرستان و توجه به بخش درمان بیماری‌های ناشی از آلودگی در منطقه بیان کرد.

حسن حبیبی رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر هم با معرفی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر در بخش محیط زیست، زمینه‌های همکاری این شرکت‌ها با صنایع نفت و گاز برای پایداری محیط زیست را معرفی کرد.

سرپرست پالایشگاه یکم مجتمع گاز پارس جنوبی هم گفت: این پالایشگاه نخستین صنعتی بود که مشعل‌سوزی را کاهش داده و پساب‌های آن هم بر اساس استانداردهای محیط زیست است.

مهرداد عبدی افزود: مجتمع گاز پارس جنوبی و پالایشگاه یکم در توسعه فضای سبز و کاشت درخت حرا در منطقه و دیگر نقاط استان بوشهر نیز فعال است و همواره چنین برنامه‌هایی را برای حفظ و پایداری محیط زیست انجام می‌دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر