پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۵۱۳
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۱

فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: فرماندار دشتستان در مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان با بیان اینکه جامعه در غرب امروز دچار نابودی و سلولی شده است گفت: معلمان ما در کنار وظایف خود باید صحنه را ببینند و جنگ دشمن در مدارس واقعی است و از شبکه های اجتماعی و سایر وسایل در حال استفاده برای هجوم به کشور است.

به گزارش «فکرشهر»، احمد بنافی افزود: آموزش و پرورش رکن توسعه کشور است و ماموریت خطیر این نهاد است که نیروهایی متخصص و متعهد تربیت کند.

وی با تاکید بر اینکه مدیر باید برنامه ریز باشد و با برنامه محوری بتواند تحول ایجاد کند افزود: مسوول آموزش و پرورش برازجان باید حرف آخر را بزند و دوصدایی وجود نداشته باشد.

بنافی ادامه داد: کنترل و نظارت از دیگر وظایف مدیر است که جامعه ما از عدم وجود آن به شدت رنج می‌برد.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه همتاپروری و همتاسازی دیگر کار مدیر است تصریح کرد: داشتن روحیه جهادی و انقلابی بدون داشتن شاخص های مدیریتی تحول ایجاد نمی‌کند ولی این نکته را باید عنوان کرد که در هر حوزه ای جهادی و انقلابی عمل کردیم تحول ایجاد شد.

وی افزود: مدیر جدید آموزش و پرورش باید خود شجاع باشد و مدیران جوان و شجاع را برگزیند و در کنار آن باید معلمان را تکریم کند.

بنافی ادامه داد: حقوق معلمان کم است اما باید به آنان عزت دادو اگر معلمی گلایه کرد مدیر باید سر خود را پایین بیاندازد و تکریم کند ضمن این که دانش آموزان نیز باید تکریم شوند چون آن ها آینده سازان مملکت هستند.

فرماندار دشتستان با اعلام این که آقای حیاتی باید از تجربیات آقای باقری و روسای گذشته آموزش و پرورش استفاده کند گفت: از زحمات آقای باقری در طول دوران مدیریت تشکر می کنم و آقای حیاتی نیز بالای بیست سال خدمت کرده اند اما جوانی در سیما و سیره ایشان مشخص است. 

مدیرکل کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: فلسفه و منطق ایجاد دستگاه عظیم تعلیم و تربیت فقط برای انسان سازی است و در جمهوری اسلامی تفاوتش این است که باید انسانی بسازیم و خروجی آموزش و پرورش جوانی باشد در تراز انقلاب اسلامی.

علی موحدی گفت: باید حرمت معلم و دانش آموز حفظ شود و خود معلم نقشی اساسی در حفظ حرمت خود دارد و آموزش و پرورش نیز وظیفه دارد در فراهم کردن اسباب حفظ کرامت معلم گام های خود را بردارد.

وی تصریح کرد: در حوزه ایجاد قرارگاه تربیتی شعاری تعیین شده آن هم این است که همه برای آموزش و پرورش و آموزش و پرورش برای همه. البته قسمت دوم همیشه بوده ولی همه برای آموزش و پرورش نبوده اند و باید این روند آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای آموزش و پرورش ایجاد سرمایه اجتماعی برای نظام است که از آن شهید فهمیده و... تربیت داده می‌شود گفت: همه باید کنار ما باشند و البته بی منت چون ما انسان سازی را انجام می‌دهیم و ما در استان بوشهر شریف ترین و نجیب ترین معلمان را داریم و جا دارد همه بپاخیزند و در کنار آموزش و پرورش باشند.

مدیرکل اموزش و پرورش استان بوشهر افزود: هلدینگ پتروفرهنگ که بیشترین سهم آن متعلق به ما معلمان است از خود بپرسد چه کاری برای ما انجام داده است و همه کسانی که که در استان بوشهر مهمان ما هستند مانند حوزه پتروشیمیريال حوزه نفت و گاز، حوزه صنعت و... باید به مسوولیت های اجتماعی خود عمل کنند.

موحدی با اشاره به تین که من باید الان به فکر مسائل درسی دانش آموزان باشمولی در چند ماه گذشته فط دنبال موارد لوجستیکی بوده ام اضافه کرد:رییس اداره باید شجاعانه مدیریت و ریاست کند و به فکر حفظ میز و جایگاه نباشد چون این پست ها حاصل خون سیصدهزار شهید است.

وی ادامه داد: نگه داشتن حرمت معلم، افزایش جایگاه آموزش و پرورش، ایجاد هیات های اندیشه ورز و نوشتن برنامه برای افق 1404، آموزش و تربیت صحیح دانش اموزان توسط معلمان برای گام دوم انقلاب از جمله کاهای ما است و این نکته را باید در نظر گرفت که دانش آموزان قبل و بعد از کرونا زمین تا آسمان تفاوت دارند ولی باید آنها را درست کنیم و اینها سربازان مقام معظم رهبری هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در روند انتصاب مدیر شهرستان دشتستان ما کسی را رد نکردیم ولی از بین گزینه ها اجماع بر روی آقای حیاتی شد و امروز سیزدهمین رییس اداره را در حال عوض کردن هستیم که همه انها از ناب ترین بچه های انقلابی هستند.

امام جمعه برازجان اظهار داشت: باید مدیرانی معتقد، انقلابی و جهادی بر روی کار باشند تا اگر بخواهیم سند آموزش و پرورش را اجرایی کنیم این کار به درستی انجام شود.

 حجت الاسلام حسن مصلح گفت: وجود معلمان مومن و انقلابی که خود الگو باشند مورد دیگری است که باید مدنظر باشد و اگر معلم معتقد نبوده و پای ارزش ها نباشد اثرات مضر و منفی هم بر روی دانش آموزان می‌گذارد.

وی بیان داشت: نظارت بر زیرمجموعه ها از جمله کارهای مدیر است که باید اجرا شود و ما قانون حجاب و عفاف داریم و نیاز به قانون جدید نیست و فقط باید قوانین حجاب و عفاف که در مدارس، دانشگاه، ادارات و... وجود دارد اجرایی شود.

مصلح افزود: باید جوانانی در تراز انقلاب پرورش دهیم و این کار با نظارت صحیح انجام می‌شود و در مراکز آزاد که واقعا آزاد هستند و نظارتی نیست دیده شده که دختر و پسر به صورت مختلط همزمان حضور دارند.

امام جمعه برازجان ادامه داد: تا زمانی که عفاف و حجاب توسط مدیران و معلمان رعایت نشود این کار توسط خانواده ها نیز انجام نخواهد شد و کارگروهی نیز در فرمانداری تشکیل شده تا در ادارات و دانشگاه ها و مدارس قوانین حجاب و عفاف آغاز شود و به جامعه برسد.

جانشین سپاه در این مراسم ضمن تشکر از سهراب باقری مدیر سابق آموزش و پرورش دشتستان گفت: امیدوارم با حضور آقای حیاتی خون جدیدی در رگ های آموزش و پرورش بدمد و شاهد تعالی بیشتر این اداره باشیم.

ستار یحیایی اظهار داشت: اگر دو نهاد را نام ببریم که بیشترین همراهی و همکاری را با آموزش و پرورش دارند بسیج و سپاه است.

وی ادامه داد: من اعلام می‌کنم که ما در سپاه پاسداران تمام و کمال همراه و در کنار آموزش و پرورش هستیم.

مدیر سابق آموزش و پرورش دشتستان بیان داشت: قطار هر کشوری از ریل آموزش و پرورش می‌گذرد و به قول بهمن بیگی قفل همه مشکلات کشور از میان الفبا می‌گذرد.

سهراب باقری گفت: از خداوند متعال که توفیق داد در دوره سخت کرونا در اداره آموزش و پرورش چند صباحی در کنار همکاران و مردم شهرم باشم سپاسگزارم.

وی اضافه کرد: جایگاه و میز از خود هیچ ارزشی ندارد و کسی که در این جایگاه می‌نشیند باید به آن ارزش دهد و با همین نگاه تلاش کردم برنامه های موجود در آموزش و پرورش را انجام دهم.

باقری با بیان اینکه همه تلاش من و تیم همکاری ام بهبود زیرساخت ها و ارتقا شاخص های اداره بود گفت: در این دوران سخت همکاران ما با وسایل شخصی و به سختی تلاش کردند و نگذاشتند آموزش بر روی زمین بماند و مقام های خوبی نیز کسب کنیم.

وی تصریح کرد: از جمله کارهایی که در دوران مدیریت من انجام شد می‌توان به ایجاد خانه قرآن، ساماندهی سند بیش از ۱۸۰ ملک آموزش و پرورش، ساماندهی اموال موجود در مدارس، ساماندهی اموال موجود در مدارس، برگرداندن بیش از د.میلیارد و چهارصد میلیون تومان به صندوق اداره، ارتقای سرانه ورزشی، کسب امتیاز و مقام در تمامی حوزه ههای آموزشی و پرورشی، کسب امتیاز و مقام برتر در دو سال متوالی در تکریم ارباب رجوع و سلامت اداری، کسب مقام در حوزه سلامت در ایام کرونا، کسب رتبه اول در گروه های جهادی و قبولی بیش از 50 دانش اموز در رشته پزشکی و دندانپزشکی را نام برد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان بیان داشت: چند چالش برای آموزش و پرورش دیده ایم که اولین آن کمبودها در فضای مدارس است که همه مسوولین کمک کنند تا رفع شود.

سلیمان حیاتی اصل گفت: دوم بخاطر دو سال کرونا لطمات و کمبودهای سختی وارد شده که همکاران باید تلاش کنند تا رفع شود.

وی افزود: سومین چالش ما کمبود نیروی انسانی است که موج بازنشستگی همکاران شروع شده و استخدامی ها نیز اصلا جوابگو نیست و امیدوارم با همکاری مسوولین اول مهرماه هیچ کلاسی بدون معلم نماند.

حیاتی افزود: سندهای بسیار خوب و مترقی تهیه شده که ان شااله با انجام آنها دانش آموزانی در تراز انقلاب تربیت شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان تصریح کرد: با تشکیل کارگروه ها و هیات های اندیشه ورز از ظرفیت فرهنگیان استفاده کامل را خواهیم کرد و شأن و کرامت معلمان را حتما رعایت خواهیم کرد و از تجربیات مدیران سابق و اسبق اداره نیز استفاده خواهیم کرد.

 به گزارش فکرشهر، مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان با حضور امام جمعه برازجان، فرماندار دشتستان و جمعی از مسوولین شهرستان ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد و «سلیمان حیاتی اصل» به عنوان مدیر جدید معرفی و جایگزین «سهراب باقری» شد که بازنشسته شده است.

نظرات بینندگان
ارشدی
|
-
|
پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
افتخار بزرگی بود حضور مبارک حاج آقا باقری برای وزارت آموزش وپرورش و بطور خاص همکاران در استان بوشهر.

خدمات بزرگ و بی نظیر ایشان در زمینه های زیر ساختی و سخت افزاری در ابعاد مختلف آموزشی ، تجهیزاتی ، ساختمان سازی،نوسازی و صد البته روحیه والا و زیبای ایشان در تکریم ارباب رجوع و بویژه همکاران که اهتمام شان در این زمینه زبانزد همگان است.

دکتر الگوی والایی برای همکاران بود.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر