پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۵۱۸
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۸

فکرشهر: یک شرکت دانش بنیان در بوشهر با حمایت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی توانسته با ساخت کندوچه ملکه زنبور عسل، باعث کاهش هزینه‌های زنبورداری و افزایش درآمد زنبورداران شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر گفت: کار بر روی این کندوچه از سال ۱۳۹۷ شروع شد و ۲ ماه قبل به ثبت ملی و اداره ثبت اختراعات کشور رسید.
 
محمود دشتی زاده افزود: این کندوچه ایده یک شرکت دانش بنیان است که با حمایت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی به سرانجام رسیده است.
 
وی عنوان کرد: از مزایای این طرح ادغام قاب‌های این کندوچه با کندوی مادر، نیاز به کارگر کمتر، صرف زمان کمتر برای حمل و نقل و انتقال کندوچه‌ها با وسایل کوچکتر، مصرف موم کمتر و کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد زنبوردار است.
 
به گفته رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر، یک زنبوردار پیشرو در منطقه جم در حال تجاری سازی این کندوچه است و ساخت هر کندوچه با چوب روسی ۱۳۰ هزار تومان هزینه می‌برد.
 
وی با بیان اینکه تا کنون هشت ثبت اختراع در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی انجام شده است، عنوان کرد: استفاده از ضایعات برگ درخت خرما برای علوفه دام و بستر مرغداری به صورت تجاری و صنعتی و سه مورد پروبیوتیک بومی از جمله این اختراعات است.
 
رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بیان داشت: از سال گذشته ۴ شرکت دانش بنیان در این مرکز مستقر شده‌اند که از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر