جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۵۵۵
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳

فکرشهر: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره روند تصویب زنگ‌های ملی در مدارس توضیح داد و گفت: چهار زنگ ملی در مدارس نواخته و سایر زنگ‌هایی که در مدارس زده می‌شود از منظر شورای عالی آموزش‌وپرورش وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش فکرشهر، محمود امانی طهرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدام اخیر شورای عالی مبنی بر تصویب نواختن «زنگ زبان و ادبیات فارسی» در مدارس در ۲۵ اردیبهشت ماه هر سال و روند تصویب زنگ‌های ملی در مدارس اظهار کرد: شورای عالی آموزش و پرورش تا قبل از مصوبه اخیر و به صورت رسمی سه زنگ ملی را به تصویب رسانده بود که نخست، «زنگ اول مهر» و شروع سال تحصیلی، دوم، «زنگ روز دانش‌آموز»، در روز ۱۳ آبان و همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و سوم «زنگ آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی» در روز ۱۲ بهمن ماه است.

وی افزود: در جلسه ۱۰۱۲ شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شد که «زنگ ملی زبان و ادبیات فارسی» هم به منظور پاسداشت و ارج نهادن به زبان و ادبیات فارسی به زنگ‌های ملی افزوده شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه سایر زنگ‌هایی که در مدارس زده می‌شود از منظر شورای عالی آموزش‌وپرورش وجاهت قانونی ندارد و طبیعتا خیلی هم روی آنها تاکید نداریم، درباره برنامه شورای عالی برای افزودن زنگ‌های ملی دیگر اظهار کرد: قصد نداریم به برخی موارد، کسوت ملی و عمومی بدهیم. وقتی تعداد زنگ‌ها، زیاد می‌شود از درجه اهمیتش کاسته می‌شود و شورای عالی بسیار با وسواس این کار را انجام می‌دهد، کمااینکه از مصوبه آخر ما در این زمینه، ۱۰ سال گذشته بود و امسال زنگ چهارم اضافه شد.

امانی تاکید کرد: البته مدرسه‌ها را از برگزاری رخدادهای درون مدرسه‌ای منع نمی‌کنیم و هر مدرسه‌ای برای خودش می‌تواند هفته و زنگ و روز به عنوان رخداد مدرسه‌ای داشته باشد و اتفاقا این نوع برنامه‌ها به عنوان رخداد داخل مدرسه‌ای از دید ما مطلوب است و هرچه مدرسه را از حالت تکراری خارج کند و تنوعی بدهد خوب است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر