جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: پرایس مدعی شد آنچه زمان گریز هسته‌ای ایران نامیده می‌شود اکنون نه در حد سال و ماه بلکه در حد چند هفته و یا کمتر است. وی افزود: اگر تهران مسائل فرابرجامی را کنار نگذارد، واشنگتن گزینه‌های دیگری را در اختیار خواهد داشت که آن‌ها را با متحدان خود به بحث گذاشته است...
کد خبر: ۱۱۵۶۲۶
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

فکرشهر: «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب به وقت تهران گفت، امکان بازگشت به برجام وجود دارد.

به گزارش فکرشهر از فارس، پرایس در نشستی خبری با تکرار مواضع واشنگتن و تلاش برای انداختن توپ در زمین جمهوری اسلامی ایران گفت: «در صورتی که ایران مسائل خارج از توافق را کنار بگذارد، امکان بازگشت دوجانبه به توافق هسته‌ای وجود دارد».

این مقام آمریکایی گفت: «اگر دولت قبلی آمریکا از برجام که به درستی عمل می‌کرد خارج نشده بود اکنون در این وضعیت نبودیم. بر اساس ارزیابی این وزارتخانه، جامعه اطلاعاتی ما و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این توافق به درستی کار می‌کرد».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: «نمی‌توانیم در زمان به عقب برگردیم اما می‌توانیم به برجام برگردیم. اگر به برجام برگردیم، در موقعیت بهتری در مورد برنامه هسته‌ای ایران قرار خواهیم گرفت».

پرایس مدعی شد آنچه زمان گریز هسته‌ای ایران نامیده می‌شود اکنون نه در حد سال و ماه بلکه در حد چند هفته و یا کمتر است.

او در ادامه ادعاهای خود گفت: «نکته نهایی این است که مسئله هسته‌ای، بزرگ‌ترین چالشی است که از سوی ایران متوجه ما است اما تنها چالش و تهدید نیست بلکه برنامه موشک‌های بالستیک و گروه‌های نیابتی هم تهدید هستند. اگر این چالش را کنار بگذاریم توانایی بیشتری در رسیدگی به سایر مسائل خواهیم داشت که برای ما و متحدانمان مهم هستند».

این دیپلمات آمریکایی بار دیگر تکرار کرد مهلت بازگشت دوجانبه به پایبندی به توافق هسته‌ای با ایران تا زمانی است که انجام این کار برای آمریکا نفعی داشته باشد و در حال حاضر بازگشت به برجام برای امنیت ملی آمریکا نفع دارد اما همیشه چنین نخواهد بود.

پرایس مدعی شد اگر تهران مسائل فرابرجامی را کنار نگذارد، واشنگتن گزینه‌های دیگری را در اختیار خواهد داشت که آن‌ها را با متحدان خود به بحث گذاشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر