شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۶۲۷
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

فکرشهر: رئیس شورای شهر خارگ گفت: مطالعات توسعه بندر خارگ از نظر زیربنا و روبنای بنادر و تجهیزات انجام می شود.

به گزارش فکرشهر، یوسف وطن‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرحی در کمیته ساماندهی سواحل و بنادر مصوب شده است که ویژه سامان‌دهی ۳۵ جزیره کشور و با تولیت سازمان بنادر و دریانوردی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: از دیرباز جزیره خارگ به‌عنوان یک مرکز استراتژیک و فرامنطقه ای در اقتصاد ایران مطرح بوده است.

رئیس شورای شهر خارگ افزود: با درخواست گروه تحقیقاتی، جلسه‌ای بین شورا و این تیم مطالعاتی انجام شد که هم اعضای شورا و شهردار نظرات و دیدگاه‌های خود، فرصت‌ها و تهدیدها را در خصوص عدم رسیدگی به مسائل بندری و جزیره‌ای اعلام کردند.

مدیر طرح فوق نیز ضمن ابراز مواضع و اهداف تحقیقاتی طرح، ابراز امیدواری کرد: ضمن لحاظ کردن ظرفیت و پتانسیل جزیره خارگ، نتیجه طرح باعث توسعه متوازن جزیره در امور و خدمات بندری شود.

حامدی بیان کرد: در توسعه جزایر در کمیته ساماندهی سواحل و بنادر مصوب شد طرح ویژه ساماندهی ۳۵ جزیره کشور با تولیت سازمان بنادر انجام شود و برنامه عمل برای همه جزایر در بخش‌های مختلف خواهیم داشت.

وی افزود: برای توسعه آتی بنادر طبق مطالعات بازار و پیش‌بینی رشد اقتصادی طرح جامع بنادر بازرگانی برای افق ۱۴۰۴ نهایی شده است و می‌دانیم در چهار سال آینده از نظر زیربنا و روبنای بنادر و تجهیزات چه مواردی باید اجرا شود.

حامدی گفت: در توسعه جزایر پیش از این اختلافی بین ذی‌نفعان مختلف در ساماندهی وجود داشت، اما در کمیته ساماندهی سواحل و بنادر مصوب شد طرح ویژه ساماندهی ۳۵ جزیره کشور با تولیت سازمان بنادر انجام شود و برنامه عمل برای همه جزایر در بخش‌های مختلف خواهیم داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر